Långt mellan gångerna

Sorry, jag vet att jag inte alls sköter min blogg som jag borde.

Den här veckan har gått i huvudvärkens tecken, har haft en molande värk varje dag, inte hela tiden, den har
kommit och gått.

I tisdags var jag till en kardiolog för att kolla blodtrycket - visade sig vara helt normala värden, hon undrade varför dom skickat mig egentligen. Det var ju skönt att höra, fast lite snopen blev jag ändå, det har ju varit alldeles för högt varje gång jag kollat hos sköterskan.

Förra veckan på fredag var jag hemma från jobbet, blev förkyld, kände av det redan på torsdagmorgonen men kämpade på jobbet hela dagen. Väl hemma så var jag helt slut, blev inte mycket gjort efter middan, låg mest på soffan och slötittade på TV. På natten mot fredan fick jag knappt sova nånting, när jag vaknade på morgonen så kände jag mig inte alls i form, beslutade mig för att stanna hemma.  I stort sett hela dagen låg jag i soffan, antingen sovandes el tittandes på TV.
På lördan kände jag mig lite bättre men inte bra, städade ändå lite för det behövdes verkligen. Sen på söndan kände jag mig så pass bra att jag tog en promenad, det var en jobbig prom men ändå skön.
På måndan var jag tillbaka på jobbet igen och har jobbat hela veckan, fast då med lite huvudvärk varje dag, vet inte om det beror på förkylningen el om den kommer från nacken - det kanske är en kombination.

Idag började jag dagen med att städa - var klar vid 11, sen kollade jag lite på Fb och efter det begav jag mig ut i solen på en prommis - det blev 1,5 tim, riktigt varmt och skönt.

Har nyss skalat potatis, det ska bli palt till middag idag.

Har förresten tagit fram pelargonerna från källarn så nu är verkligen våren på väg - det är ett säkert tecken när dom åker fram i fönstret. Blir spännande att se om alla överlevt.

Tack och hej för denna gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0