Söndag blev bakar-städdag

Idag är det söndag igen, tänk vad helgerna går fort, ja veckorna också för den delen!

Imorse vaknade jag vid 8.00, satte igång med bakning direkt, började med Norrlänningar som B hade beställt, sen fortsatte jag med kubbar och när jag ändå var i farten så blev det mjukkakor också :) När bakeriet var klart så satte jag igång med städning, det blev skrubbning av toaletterna och dammsugning av hela huset.

Efter allt bakande och städande så tog jag mig en prommare, idag blev det 6 km som tog 1 tim och 10 min. Riktigt härligt var det ute, hade sån tur att jag hann före regnet, det började komma fler och fler droppar men då var jag nästan hemma, hade bara 3 hus kvar så jag hann in innan det brakade loss ordentligt.

Blev så sugen på pizza under promenaden - frågade killarna om de kunde tänka sig att äta det till middag - ingen sa nej! :) Jag tog en barnstorlek - det räcker sannerligen!! Hade jag tagit en stor så hade jag ätit upp hela den, det vet jag!! Jag tog en som hette Haiti - var med kebabkött, skinka, ananas och orientdressing, var supergod! Tog naturligtvis mina lactrase-tabletter för att magen inte skulle säga ifrån och det har gått bra hittills i allafall.

Har för en stund sen sett film, nu kommer jag inte ihåg riktigt vad den hette, nåt med Gray - det handlade om en tjej som upptäckte att hon var lesbisk och blev kär i sin brors fru - den var bra.

Nu lyser solen här igen och det är varmt ute - hörde att det skulle bli jättefint väder till veckan, hoppas meteorologerna får rätt, även om jag jobbar så är det trevligare om det är fint väder.

Kubb:

Mjukkakor:

Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0