hemma några dagar!

Igår bestämde vi oss för att åka hem ett par dagar - vi har bokat om Piteå så vi åker på torsdag istället för imorgon måndag. Egentligen var det nog mest jag som ville hem, fick lite hemlängtan, fast jag tror att både gubben och S3 tyckte det var skönt med lite hemmatid också.

Idag har jag plockat och donat härhemma, tvättat i massor, varit och handlat. Det känns så tillfredsställande att allt sånt snart är klart.
Sitter nu och funderar på om jag skulle ta och baka nåt, det är ju alltid trevligt :) Dessutom var det lite tomt i frysen, hittade lite fika som jag plockat ihop i mindre burk, var typ 2-3 rutor i varje burk som var stor, så alla fick plats i en glasslåda.

Nu är gubben ute och tvättar husvagnen, den har blivit lite lerig, vi har kört på grus/lerväg så den är verkligen i behov av lite uppfräschning utvändigt, ja även invändigt men det tar jag senare, en annan dag, jag har ju 3 dagar till på mig.
Imorgon tänkte jag ta och städa av lite här, det såg inte så farligt ut för mormor och morfar har varit hit en sväng till pojkarna när vi var borta så morfar hade klippt gräset och mormor hade fixat lite inne. Sånt är uppskattat!

När vi var borta fick vi veta att S1 fått lägenhet i Luleå så den 12:e blir det flytt, herregud, det är mycket praktiskt som ska ordnas - måste kolla alla gömmor efter sånt som han kan ta samt se vad som behöver köpas. Herregud så dom växer!!! Redan så stor att han ska flytta hemifrån, jag hade räknat med att ha honom hemma åtminstone 1 år till, inte trodde jag han skulle få lägenhet så snabbt. Här har man hört att det är jättesvårt att få lägenhet i Luleå och så har han sån jäkla tur!!!

Nä, nu ska jag gå och kolla lite i mina bakarböcker!

Tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0