Och så var det bara 2

dagar kvar att arbeta, skönt.
Idag har det varit lite hektiskt, vet egentligen inte varför, men det har varit surr och sånt som hänt hela tiden.

Först imorse var jag och fick blodtrycksmätargrejen, det gick på några sekunder så var jag klar, cyklade sen till jobbet - i världens regn!! Var blöt som en fisk när jag anlände, hade inte torkat upp förrän vid lunch och då kom frossan - gud så jag frös, tur att jag har min fleeceväst som jag kan ta till.

Den där mätargrejen har ju mätat med jämna mellanrum, lite jobbigt för då måste jag sluta skriva och sätta ner armen i viloläge, som tur var så har jag oftast inte haft nån på tråden el så  har jag precis lagt på när den börjat så jag har kunnat stänga telefonen och sitta och vila den lilla stunden.
Herregud, jag har verkligen högt blodtryck, det här var verkligen inte roligt, farbror doktorn får nog dåndimpen när han ser mina resultat, som bäst idag var det 138/84, sämst var 162/110, fast vissa stunder har jag ju cyklat och prommat också och då blir det ju högre. Sköterskan sa att jag ska leva precis som vanligt förutom att sätta ner armen i viloläge vid mätning så då gör jag det, den ska ju mäta mitt normala liv, inte när jag ligger still och inte gör nåt.

Nu ikväll har jag varit till Nyborg och gått Strandpromenaden med E, så nu har jag fått se den också! Vi gick tills det var vattenöversvämning på stigen, då vände vi och gick tillbaka, det blev 6 km och tog ca 30 min. Steg just nu: 12778.

Nyss har jag duschat S3 och så har jag skrivit in i MåBra-Lättviktarna vad jag ätit idag, passar på att skriva lite här också innan det är dags att lägga honom, vilket det är NU!

See you!

Kommentarer
Postat av: Eija

Nä.. Inga 6 km utan bara 3 km..

2009-09-02 @ 20:37:25
Postat av: Catta

Bra att du har ögonen med dig Eija, det var nog önsketänkande från min sida ha ha ha. Jag har accepterat din utmaning nu, kolla mina steg!!!

2009-09-02 @ 21:43:51
URL: http://cajsacatharina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0