Ledig dag

Nja, ledig och ledig.
Jag började imorse med att frosta av frysen i köket vilket var välbehövligt. Sen fortsatte jag in i vardagsrummet, dammtorkade och bytte gardiner och mattor.
Efter det blev det barnens rum, lite dammtorkning bara, de sköter det annars själv, sen byte av gardiner, naturligtvis så har jag putsat alla fönster också så nu syns inte rutan, jättefint.
Nu är det höstfint i fönstren.

När det var klart och S3 kommit hem från skolan gick jag på en långpromenad, S3 cyklade, det blev en timme och solen sken hela tiden, var jätteskönt och många steg har jag fått ihop.

Efter prommen så duschade jag och sen blev det dags för middagsmatlagning, det blev chili con carne idag och det var sååå gott, hade kunnat äta mycket mer men man måste stoppa nån gång, inte äta för mycket, vill inte fylla ut byxorna utan tvärtom jag vill att de blir alldeles för stora :)

Snart är det dags för S3 att hoppa i duschen och sen sagoläsning och sova, jag ska se på Idol kl 20.00 och sen ska även jag gå och sova.
Nu ska jag gå och tända lite myslampor, det börjar ju bli mörkt ute.

Ha dé

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0