Har bakat

sen jag kom hem idag, denne gången blev det Aromkaka, har tjuvsmakat och den blev utomordentligt god.

Såhär ser den ut:


Och såhär gör man:

Rumsvarma ingredienser!

230 g smör el margarin
5½ dl socker
4 ägg
2 trsk kanel
1 l vetemjöl
4 tsk bakpulver
4 dl mjölk

Vispa smör och socker, tillsätt äggen ett i taget, rör sedan ner övriga ingredienser.
Dela i 3 delar och sätt 2 tsk kakao i en del.
Grädda i långpanna, 225-250 grader i 5-7 min, känn med sticka.

Fyllning:
300 g smör el margarin
1 msk kakao
500 g florsocker
2 tsk vaniljsocker
ca 10 msk kallt starkt kaffe

Lägg först en ljus botten, bred på hälften av fyllningen, lägg sedan på den mörka botten och bred resterande fyllning på och sen på med en ljus botten. Skär i valfria bitar.

Efter maten har jag och S3 varit på prom, jag gick och han cyklade, vi gick till Coop, jag behövde handla fil, det blev 30 min dit och sen gå lite på Coop och så 30 min hem, svettig var jag så jag har nyss varit och duschat, det blev en hel del steg idag: Hittills 14448.

Nu ska jag surfa vidare en stund, tjing!

Kommentarer
Postat av: Eija

Dom såg riktigt mumsiga ut.. Kan du baka dom åt mig??

2009-09-08 @ 16:47:40
Postat av: Eija

Kunde inte skriva någon kommentar på dagens inlägg men jag vill bara skriva att du ska ta det väldigt lugnt och slappna av riktigt mycket.. Du känner väl dig möjligtvis inte lite trött eller har huvudvärk så att du inte orkar promma nåt?? Hmm. Nä förstod väl det men idag har jag tagit upp kampen.. Har hittills gått 10041 steg.. Var på en lång sväng som tog drygt 52 minuter..

2009-09-09 @ 20:20:11
Postat av: Maria

Det är nåt knas när man ska skriva nåt till ditt senaste inlägg...Ha en bra helg!

2009-09-11 @ 18:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0