Dop

Har idag varit till Sävast på dop, min kusin döpte sin yngsta dotter.
Det var väldigt trevligt, tack och lov så höll prästen en kort ceremoni, själva dopet var över på ungefär 20 min, efter det var det fika, i massor!! Det fanns alla möjliga kaksorter - även laktosfritt, + tårtor så vi behövde inte gå hungriga därifrån. Själv skötte jag mig hyfsat, tog bara en liten bit av en chokladruta och 2 glas saft, har ju inte börjat gilla kaffe ännu, men när jag blir gammal... kanske...

Bebben som för övrigt döptes till Mira var hur snäll som helst, inte ett ljud under dopet, lite gnäll en pyttestund under fikat men då var hon trött så då fick hon sova en liten stund.

När vi fikat och surrat klart åkte vi på Dollarstore och handlade lite - INTE EN ENDASTE GODIS hamnade i påsen!!! Inte dåligt eller hur?! Dollars är ju annars ett mekka vad gäller godisköpande.

Väl hemma var vi superhungriga så vi beställde pizza, jag tog en med köttfärs och vitlök, det blir synd om min stackars elev imorgon, jag kommer väl antaglien att stinka vitlök hela dan lång.
Har nyss skrivit in på MåBraLättviktarna vad jag ätit och det hrm, hrm blev en aningens för mycket, bara pizzan tog i stort sett hela dagsransonen. Nåja, såna dagar måste man ju få ha ibland, bar det inte blir för mycket och för ofta.

Vid 18 skulle E komma förbi här, vi ska ut och promma tillsammans, jag har ännu inte så många steg så det passar mig bra, fast jag läste på facebook att E minsann redan varit ute och prommat så hon lär väl slå mig med hästlängder idag - fast det gör inget, jag har ju slagit henne med steg tidigare, det kanske är dags för henne att få ihop mer än mig :)

Nu ska jag kolla vidare på andra bloggar en stund, sen är det ju dags att göra sig i ordning för prommen.

See you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0