Shopping idag

Har varit på shopping med mamsen idag, hon var på jakt efter nya kläder men det var jag som handlade, men det är ju så det är, den som har tänkt handla hittar inget medans den som hänger med hittar!

På Berlins blev det en stickad tröja, 20% nedsatt pris på den, sen gick vi över till Hanzens, räknade inte med att hitta nåt där, det brukar inte finnas i min storlek men döm om min förvåning när jag hittade en tunika som var jättefin, tog med mig L och XL i provrummet för att testa, var tvungen att skicka iväg mamma och hämta en M och det var den som passade bäst, M!!! Kan ni tänka er?! Helt otroligt!!

Sen travade vi iväg till Gilda för mamma ville se om hon kunde hitta nåt där, vi gick förbi skoaffärn och jag säger att dit törs vi inte gå för jag har så mycket skor, slänger en blick dit iallafall och vad får jag se?! Jo, ett par skor med högt skaft som jag bara måste prova, JAG KUNDE HA!! Tror ni det går att gå därifrån när man hittar ett par skor med högt skaft som man kan ha????? Har ju sökt överallt men alltid blivit besviken, jag har för tjocka ben.
Klart som korvspad att jag tog skorna!! Väl i kassan så erbjuder mamma sig att betala för dom, jaha, vad gör man??? Tackar naturligtvis inte nej, neg och sa jatack vad snäll du är mamma!

Här kommer bildbeviset:

Den stickade tröjan:     Tunikan:                  De fina skorna:        
               

Vi har hunnit med annat också! Jag har bakat Fridakaka till mammas arbetskollega, han hade gjort bearnaisesås till mig igår, sen har mamma gjort kåldolmar, kålpudding och kålsoppa som jag frusit in, hon har även gjort palt till dagens middag och det var jättegott.

När vi kom hem från stan idag så tog jag fram fika och sen tog jag en långpromenad, då slapp ju jag fika :) Perfekt eller hur?!

Nu ligger modern på soffan och vilar efter dagens slit, då passar jag på att sitta vid datorn och kolla runt lite. Har bl a letat efter glutenfria recept, har bjudit in en glutenallergiker till mitt ljusparty nästa helg och ville även kunna bjuda henne på nåt fika, hittade chokladmuffins, sockerkaka och kladdkaka så nåt el flera av dessa blir det.

Nu ska jag surfa vidare på internetvågorna, sen är det väl dags att vara trevlig med modern och så se lite TV innan det är dags att sova kudden.

Ha dé

Kommentarer
Postat av: Eija

Då ser jag framemot att du har på dig detta på måndag på arbetet:)

2009-10-10 @ 20:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0