Måndag igen

Så var då helgen avklarad, och som vanligt så gick den alldeles för fort!
Vad har då hänt här? Igår städade jag på förmiddan, gick sedan en lång prommis, tog 1 tim och 10 min, gubben hade åkt iväg tidigt på morgonen, var hemma när jag kom från prommen, jag duschade och sen gick vi ut och tog bort utemöblerna och lite annat, plockade fram spadar och vintergrejor, fast jag ville egentligen inte, vill inte alls att det ska bli vinter.
Men, vinter blir det och på G är det redan. Imorse när jag kollade ut genom fönstret var det vitt på gräset och på bilarna, blä.

När alla hade farit iväg på skola och jobb så klädde jag på mig och gick på en prommare, tog inte lika lång som igår, det var rätt så halkigt plus att det blåste på rejält, prommen tog 1 timme. När jag kom hem så kände jag mig igång så då bytte jag om och ställde mig på crossen istället, där blev det 20 min, svettigt värre men jävligt skönt när det var över, tänkte få ihop 10000 steg innan jobbet och det lyckades jag med. Jag jobbar till 19.00 ikväll och vet att det inte blir nån prom då, blir nog bara att åka hem och så få S3 i säng och sen slöa framför TV:n och så själv gå och sova.

Det blir ingen cykling idag, gubben skulle skjutsa och hämta mig istället. Det är nog bara att inse att jag kan glömma detta med cykling nu, får nog lov att ta bilen. S1 får ta och byta till vinterdäck på cykeln nu för när jag tar bilen får han ta cykeln :) Rättvist och bra eller hur?!

Om en stund ska jag gå och göra mig lite frunch, har nämligen inte ätit frukost ännu, tänkte göra mig lite havregrynsgröt, det står jag mig länge på, blir inte mat förrän vid 16.45 på jobbet, ska INTE äta fil idag utan har gjort i ordning matlåda från middan igår, kasslergryta och ris.

Tjing!

Det här skulle inte sitta helt fel:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0