Lördag idag

Idag var det då lördag igen, vad har jag gjort?
Jag vaknade redan vid 8.00 idag, klev upp och läste tidningen, väckte sen gubben och så gjorde vi i ordning frukost, han åkte iväg och skulle fixa med bilen, bl a vinterdäcken. Det är väl dags för det nu?! Blä, vill inte alls ha vinter, vill att det alltid ska vara sommar och sol!!!

När jag hade hängt upp tvätt som varit i tvättmaskinen klädde jag på mig och prommade ner till Gallerian, var in på apoteket och köpte Anti, har fått munblåsa och mitt medel var slut.
Gick sen in på TeamSportia och köpte mig långkallingar och en undertröja som jag kan ha när jag är på mina prommisar, det blir säkert bra.
Prommade Strandpromenaden hem, duschade, fixade i ordning köttet och bakade rutor till E, skalade potatis och gjorde potatisgratäng, medans allt var i ugnen så passade jag på att ta in sängkläder som varit ute på vädring och bäddade ihop sängar.

När sängarna var klara så var även maten klar, åt, diskade, skar rutor och packade och så nu sitter jag här och tar det lugnt. Hade funderingar på om jag skulle promma till återvinningsstationen med mjölkkartonger men jag kände att jag inte orkade ikväll, hade även funderingar på att ta en dejt med Mr Cross men jag tror inte jag orkar det heller, blir nog sittande i soffan istället.

Vägde mig också imorse, något jag sett fram emot men BLÄ, det var inte alls kul, hade bara gått ner 1 ynka hekto den här veckan. Klart jag ville mer, men det är väl så att det står still ibland, har försökt intala mig att det gör inget, jag har säkert gått ner ändå, fast det inte syns på vågen, syns säkert på mig istället. Men roligt var det inte.

Imorgon måste jag nog ta bort min solros också, den har blommat sent men nu är den färdigblommad, såhär såg den iallafall ut när den var i blom:
    

Jag gillar verkligen solrosor, vet inte varför men jag tycker dom är så fantastiskt fina! Se och njut!

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Nu är det söndag och jobb i morgon kul va??????????

2009-10-04 @ 18:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0