Ledig från målandet

Ikväll är jag ledig från måleriet, känns skönt, målade det sista imorse innan jag for och jobbade, det var lådorna och kryddhyllan kvar då så nu är det klart. Tror inte vi ska måla mer än ett varv (2 med grundfärgen), om jag målar ett varv till är risken att ådringen försvinner, det ser jättefint ut just nu när man fortfarande kan se den.

Nu återstår att inhandla bänkskivan, den är redan bestämd, det blir en i ek. Svårare är det då med kakel, vad ska jag ha, vad passar, hur mycket färg, vilken färg i såfall??? Tusen frågor men inget direkt svar, tyvärr!
Har nyss suttit här på nätet och kollat runt lite men inte blev jag då nå klokare av det inte, snarare mer snurrig, det finns ju så mycket fint, men vad passar oss och vårat kök?
Nä, lätt är det då definitivt inte, det vill jag lova!

Kranen däremot är lite lättare, vet ju vilken modell jag vill ha, nu är det bara att kolla vilket pris jag är beredd att betala :)

Tröttelitrött känner jag mig också, sitter här och nästan somnar framför datorn. Måste nog göra lite nytta så jag inte slumrar till :) Ska gå och duscha S3 och fixa lite kvällsfika åt honom innan han ska krypa ner i sängen, sen blir det till att kolla på Rent Hus och sen sova sängen, ska upp tidigit imorgon, börjar kl 7.00.

Ha dé

Kommentarer
Postat av: Maria

Kom hem sent igår kväll....

2009-05-07 @ 07:26:39
Postat av: Eija

Ha nu en riktigt trevlig helg och ha det så kul på din födelsedag imorgon...

2009-05-08 @ 15:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0