Fortsättning köksluckor

Gomorron!
Gårdagens i stort sett ALLA timmar gick åt till slipning, spackling och målning. Jobbigt men samtidigt väldigt roligt för nu HÄNDER det ju grejor här!
Jag avslutade dagen med att städa på toaletterna, var klar 23.30, sen var det bara sängen och GUD SÅ SKÖN DEN VAR! :) Har sovit til 8.30 imorse, då vaknade jag av att tvättmaskinen centrifugerade, mojsade en stund men sen hoppade jag ur sängen och satte igång med mitt dagsverke.

Jag började med att sätta tvätten i torktumlaren och sen sätta i ny tvätt i maskinen, sen har jag skalat potatis och tagit fram lax, som ni förstår blir det lax till middag idag.
Har nyss plockat ur allt ur lådorna och tagit bort handtagen, dom står ute på altanen och väntar på att få bli tvättade, sen ska gubben få hjälpa mig att ta bort kryddhyllan.

Det var jävligt lång torktid!!! Dom första luckorna har inte riktigt torkat ännu, men nu är det inte långt borta, blir nog inte att måla det andra varvet förrän till veckan el nästa helg. Tur att vi inte har så bråttom (som på TV ha ha ha).

Såhär ser det ut just nu:


Här står luckor på vänt:



Jag är jättenöjd med färgen faktiskt, jag hade ju valt en annan först men blev ju nedröstad av både mamma och gubben, vek mig och det blev jättebra, kommer säkert att se ännu bättre ut när andra lagret är på plats och handtagen på.
Sen blir det ny bänkskiva, kakel, diskbänksplåt, kran och tapet. Vi har ju tidigare köpt tapet men nu vete sjutton om den kommer att passa till luckorna, vi kanske måste se på  nya. Ska ta fram en rulle och kolla senare idag.

Det var allt för nu, återkommer givetvis med uppdateringar.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Här fixas det minsann.

2009-05-03 @ 14:20:26
URL: http://frunordling.blogg.se/
Postat av: Eija

Det blir snyggt...När bjuder du på "inflyttningsfest" i nya köket?

2009-05-03 @ 16:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0