Etapp 1 avklarad

Här är bildbeviset:

Nu är dom första 6 luckorna spacklade och slipade, nu återstår att måla, först grundfärg och sen vanlig färg. Vi ska se om vi kan måla kanterna först och sen hänga upp dom på plats för att måla färdigt luckorna där dom ska hänga, det var tips om det i Vi i Villa för inte så länge sen, ska man hänga upp dom kan jag bara göra kanske max 2 st åt gången och då tar det ju en evighet. Vi har inhandlat golvpapper så att jag inte ska spilla överallt. Håll tummar och tår för att det går vägen.
Sen är det "bara" 12 luckor kvar, pust och stånk och så förstås alla lådor, 12 allt som allt. Tar lådorna sist tänkte jag.

Vi har även hunnit med att plocka fram sommarmöblerna och barnen har tvättat cyklar och  moppar, vi har övningskört med S1, passade på när vi skulle på coop bygg för att handla lite till luckorna. Oh så man fick hojta mellan varven, det behövs mer träning! :) Han är lite för snabb i korsningarna och rondellerna, det måste vi försöka träna bort, men det går säkert, med lite mer träning så.

Idag blir det grillat till middag, gubben har precis slagit igång grillen, tyvärr tar det ju sin lilla tid när man kör med gammal hederlig kolgrill, det blir flinta, årets första!

Nu ska jag gå och filura lite, återkommer med uppdatering ang luckor en annan gång.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0