Paltkoma...

lär det säkert bli snart, har gjort palt idag och det blev jättegott. Testade att göra smeten i assistenten och det gick hur bra som helst, skönt att kunna göra det istället för att stå och röra för hand, jävligt jobbigt och onödig!!

S3 är ännu sjuk, han har legat hela dan idag, väldigt arg var han vid 15-tiden, det kastades filtar och morgonrockar här, inget dög, det var knövvel på filten och han hatade flera personer :) gullegubben!!! Jag kollade febern, då hade han 39,1, inte konstigt att han var som han var. Han fick genast en alvedon så när det var dags för middag (16.00) så var han mycket gladare och piggare, väldigt rosig om kinderna, nu ligger han i soffan igen med filten ovanpå!
Det blir till att vara hemma imorgon, var väl inte riktigt det som var planerat, men vad gör man? Nå, det är ju bra att han gör bort det nu så han inte är sjuk när vi ska till Vuollerim, inte så kul om han skulle måsta vara sjuk där. Förhoppningsvis är det en vanlig förkylning så den går över snart, jag håller tummarna för det, men lite orolig är jag, han klagar på ont i ena örat och ont i halsen, bara det inte blir halsfluss el öroninflammation! För då kan vi nog inte åka iväg.

Det snöar som fan här idag! Höll på att smälla av när jag klev upp imorse och såg att bilarna var översnöade, men det är ju inget ovanligt, det ska ju komma sån här härlig blötsnö, det gör det ju varje år den här tiden, undrar varför man blir förvånad egentligen?!

Ha dé

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0