Måndag, ny vecka, ledig!

Så var min lediga vecka igång, fast ledig?? Jag vet inte det ja!
Vi kom hem i lördags efter att ha skjutsat S2 och S3 till mormor och morfar i Vuollerim. Vi kom hem vid 14.30, då åkte vi nästan direkt iväg och handlade lite, vad konstigt det var att bara handla för 2 pers, det kändes väldigt konstigt att bara ta 1 liter mjölk i kyldisken!
Efter handlingen svängde vi förbi Trocadero och köpte oss varsin pizza, mmm underbart gott!
Kvällen tillbringades i soffan, ätandes lite godis (som inköptes på Dollarstore på fredan), jag hade köpt engelsk konfekt, såna där lakrits som är såååå goda, hade varit sugen hela veckan, det var superdupergott!
Igår söndag åkte gubben iväg redan vid 7-tiden, jag klev upp när han åkte, kunde inte somna om så det var lika bra, när klockan var 7.30 var jag i full färd med att hänga ut alla sängkläder, tvätta och städa toaletterna, dammsög hela huset också, när det var klart var klockan inte mycket så jag fortsatte in i S1:s rum, dammtorkade och bytte gardiner, sen tog jag S2:s rum, dammtorkade och bytte gardiner även där. Hade tänkt ta S3:s rum också men insåg att jag nog var lite för trött för att börja där, det måste jag nog göra när jag är nyvaken så jag vet att jag har hela dan på mig.
Ca kl 14.00 kom gubben hem, vid 15.30 gjorde vi middag, det blev fläskfile med potatis, morotsklyftor, zucchini, röd lök, vitlök, jättegott, blev t o m över så det har jag ätit till lunch idag.

Idag då? Jodå, jag har fortsatt på städarbanan! Idag är det vardagsrummet som fått en ansiktslyftning, det blev dammtorkning och byte av gardiner även där.
Funderar på att ta S3:s rum imorgon, fast jag bävar lite...

Ska om en stund börja så lite blomfrön också, det ska bli kul. I år blir det solros, tagetes och paprika. Det skulle bli mer om jag hade haft mer plats när det är dags att skola om, men tyvärr så har jag ju inget växthus - än i allafall....

Nu ska jag gå och ta fram mina fröer, jord och såkrukor.

Ha en trevlig dag i snöovädret!

PS. Har inte varit ut och skottat ännu, tänkte försöka "glömma bort" snön, det verkar inte vara nån idé heller, det lär väl bara snöa igen på en gång, nä, jag och gubben får väl ta en kraftansträngning tillsammans ikväll istället.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ledig....? Njaa, inte verkar det så direkt. Hur gick det hos Mamsen??

2009-03-02 @ 19:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0