Inte kul med sjukdom

Puh, det är verkligen inte roligt när nån är sjuk. Idag har S3 mest sovit, eller varit arg (!), det har märkts direkt när febern blir högre. Fast han fått alvedon så har den inte gått ner under 38, stackarn, har klagat på ont i örat också. Ringde imorse till vårdcentralen, sköterskan tyckte jag skulle avvakta till i eftermiddag el imorgon, jag ringde vid 14-tiden för då låg han bara och grät över öronont. Fick tid kl 15.30, jodå, mycket riktigt så var det öroninflammation så nu har vi fått en kur penicillin att ta i 5 dagar så nu jäklars ska väl baciluskerna väck!!

Har inte gjort så mycket här idag, mest servat sonen när han varit vaken, hade ju funderingar på att baka men det har inte blivit nåt med det, viktigast är ju trots allt lillkillen.
Han beordrade mig att sitta i fåtöljen i vardagsrummet idag medans han låg på soffan, sur var han när han vaknade och jag inte var där! Jag försökte förklara att det inte var så himla kul att sitta där och se på när han snarkar, men han var sur som ättika, hade dessutom hög feber så det gjorde nog sitt till. Det är inte så lätt...

Nu har han precis tagit medicin och ligger på soffan, får väl se om han somnar igen el om han håller sig vaken, han har inte velat ha på TV:n heller, för han tyckte att det gjorde så ont i örat av allt som lät, DÅ ÄR HAN SJUK!!! I vanliga fall, om han bara är lite febrig så ser han TV el spelar på X-boxen.

Nu ska jag gå och sätta mig i fåtöljen med honom en stund

Ha dé

Kommentarer
Postat av: Eija

Nu har du missat nåt. Vi har vunnit igen. Du jobbar nu på Sveriges hälsosammaste företag...Hälsa din son att han ska frisk snart så jag har nån att komma och surra med.

2009-03-31 @ 17:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0