Aj, aj snart börjar allvaret igen.

Så var söndan här, mor och far åkte iväg vid 10.30 imorse, de skulle först till Luleå och sen in till en moster i Boden och så hem, dom lär väl inte vara hemma förrän sent i eftermiddag el ikväll.

Vad har hänt i helgen då? Jo, på fredan, redan vid 13-tiden så ramlade mor, far, S2 och S3 in genom dörren, jag hade precis kommit hem, hade varit på stan och kollat på kökskakel, tagit hem en massa kataloger.
Igår var jag, S3 mor och far iväg på en shoppingtur till Haparanda. Vi började på Rusta, hittade jättefina allväderskläder till S3, jacka för 179 kr och byxor för 129 kr, jättefint!
Sen vidare på IKEA, ganska mycket folk, men det gick ändå hyfsat, vissa ställen var det trångt på och vissa ställen var det hur rymligt som helst, vi kollade inte på möbler så det nästan sprang vi förbi, sen vid badrum, kök, pynt och sånt gick det långsammare för oss, jag inhandlade en torkställning för 129 kr, har kollat på den flera gånger tidigare men aldrig köpt, men nu så slog jag till.
Efter det besöket så gjorde vi dom andra affärerna vid IKEA och sen till ICA-Maxi-huset. Det var riktigt trevligt att få shoppa loss lite, det är ju alltid kul, kanske inte lika kul när man kollar kontot sen....

Idag har jag hållit på att räkna på vad det kommer att kosta för att göra om lite i köket, tänkte ju som ni vet byta färg på luckorna, sen byte av diskbänksplåt, bänkskiva, kakel och kran, allt som allt med arbete inräknat (för uppsättning av kakel) så skulle det kosta ungefär 9000 kr, det är väl helt OK, bättre än 39000 för endast byte av luckor!! 
Ska nog ta mig en tur till Wiklunds i veckan för att inhandla färg. Jo, just det, apropå färgen så blev jag nedröstad av både gubben och mor, nu lutar det åt att färgen blir ostronbeige istället och faktiskt så kan jag nog hålla med dom när man får se det på håll, den gräddvita färgen var nog en aningens för vit, den beige var lite lugnare, dessutom så säger gubben att med den beige färgen så syns nog inte skvankerna på träet lika mycket och det är ju helt sant.

Nu kom gubben och S3 hem från en skidtur, det är väl bäst att gå och se vad dom sysslar med, jag har nyss börjat med middan, idag blir det mormors kåldolmar.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

JA DU VECKAN HAR BARA RUSAT IVÄG.

2009-03-08 @ 20:19:32
URL: http://frunordling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0