Sol ute...

är det idag, jättehärligt, hoppas bara att den vill stanna lääänge nu, känns verkligen som att vi behöver det.
Bil är jag utan också, buhu, buhu... :) nädå, det är inte så farligt, jag har min blåa cykel så morsan får trampa pedaler istället för gaspedal!

Jag har plockat fram mitt lilla växthus idag, tänkte börja vänja blommorna vid att vara ute, då är det bra att kunna stänga in dom i huset på kvällen. Hade tänkt åka och köpa kogödsel till potatislandet också men som sagt så är jag utan bil, blir lite svårt att få med 2 stora säckar på cykeln ha ha ha, får väl åka och inhandla dessa en annan dag istället, jag får väl lägga in en ansökan om att få låna bilen ibland.

så här ser växthuset ut:              Kolla, jordgubbsblommor:
                       

Jag har kollat på knoppar till tvättstugeluckorna också, kollade på Coop Bygg och fastnade för några stycken, de ska vara lite silvriga tänkte jag för vi hade tänkt köpa en grå laminatskiva med silverkant (från IKEA) och då skulle det ju passa bra med knoppar i silver el alu-färg.

Idag jobbar jag till 19.00, blä, inte kul alls, men det går säkert bra, M kommer ju kl 17.30 och ska jobba till 20 så jag får väl surra med henne tills jag går hem, förhoppningsvis ringer det inte så mycket. Sen är det ju sista dagen imorron!! Jippie! Då slutar jag redan 12.30, det ska bli så härligt när jag går ut genom dörren imorron, med vetskap om att jag ska vara ledig länge, jag håller även tummar och tår för att jag slipper jobba 3 dagar i juli.

Nu dags att göra nåt annat, Tjohopp!

Kommentarer
Postat av: Eija

Det är orättvist att somliga får vara lediga lääääääänge...

2009-06-09 @ 11:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0