Matförslag tack!!

Jag har idétorka gällande middagsmat, nån som har nåt bra förslag?

Idag har jag städat i vardagsrummet, fast det blev halvhjärtat gjort, kände inte riktigt för det men ville ändå damma av lite, putsa fönster och byta gardiner, dammningen blev sådär lagom noggrant :), putsningen av fönstren däremot blev väldans noggrannt, det blev putsat på ALLA fönster, även emellan, pust, men skönt när det var gjort, de blev så blanka och fina.

Efter det har jag slängt ut lite skräp i släpet, sånt från köket som bara legat och tagit plats på golvet, gamla bänkskivan, nya bitar som blivit över och sånt tjafs.

Till middag idag blev det köttbullar, potatis, sås och kokta morötter. Jag rullade och rullade och rullade.... kändes som en evighet, jag gjorde nämligen på drygt 1 kg köttfärs, men ska man lika rulla kan man rulla ordentligt, sen åkte dom in i ugnen, väldigt bekvämt och bra att steka i långpanna.
Fast så var det morgondagens middag!! Vad sjutton ska jag hitta på, har inte så mycket ingredienser hemma, vet inte om jag ids cykla till affärn (som sagt, har ju ingen bil nuförtiden...).

Tjuvlånade min bil ikväll faktiskt, var och slängde lite papper, plast och annat, sen åkte jag på Repa och köpte TV-tidningen. Måste även iväg och panta flaskor, men det får jag göra en annan kväll istället, ides inte den här gången.

Imorgon vet jag faktiskt inte riktigt vad jag ska hitta på att göra, skulle behöva göra fint i akvariet men jag har hittat några småbebbar så då vill jag inte vara där och röra för mycket, är ju rädd att de ska försvinna :) Jag kanske bara rensar pumpen. Om det är bra väder så blir det nog en cykeltur för mig och S3, kanske efter strandpromenaden, får väl se.

Jag ska ev fixa ett sidoskott jag fått på en av  mina svärmorstungor, den börjar bli så stor nu, kanske jag och S3 fixar det och sen cyklar iväg till jobbet med den, K vill ju ha, tror jag iallafall, vill du fortfarande ha?? Isåfall kommer jag om vädret och lusten tillåter :)

Nu funderar jag på att lägga mig i sängen och läsa lite tidning och sen är det väl dags att sussa skulle jag tro.

Nä, nu får den här filuren ta och komma fram eller vad tycker ni!!??


Tjing!

Kommentarer
Postat av: Eija

Ja du bara måste komma och hälsa på och se hur det ser ut nu när vi flyttat. Kommer faktiskt inte ihåg om du varit ner hit ännu eller om du hann gå iväg på semester.

2009-06-17 @ 12:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0