Jobb, jobb, jobb

fast inte på jobbet, har haft mycket roligare jobb idag!! :)

Jag ska ta allt från början, blir så mycket enklare då. Jag startade morgonen med att slänga i en tvätt i maskinen, sen läste jag tidningen i lugn och ro, efter det så stassade jag om till träningskläder och hade en 30-minuters dejt med Mr Cross. JA, Ni läste rätt!!! Det var väl på tiden?! Jag tror att han var lite sur för att jag inte dejtat på ett tag för jag tyckte minsann att han var lite väl tungdejtad idag :) Jag gjorde även ett par situps, de behövs säkerligen!

Sen efter en härlig dusch blev det lite frukost och sen ut i det gröna!! Jag har satt potatis, sått sallad och morötter, sen fortsatte jag med att plantera lite blommor, har även hunnit en cykelsväng (har ju nämligen aldrig nån bil nuförtiden...) till Repa, el snarare till blomförsäljningen utanför, jag riggade en plastlåda på pakethållarn och så har jag ju cykelkorgen så det gick jättebra, köpte lobelia till häng på bron och till vägg på garaget, 2 gula blommor och 4 små med små röda blommor till 2 urnor (jag och namn!! finns inte).

När vi kom hem så planterade jag dessa och nyss har jag rensat i rabatten. Steg hittills är: 9333. Blir väl lite till för dan är ju inte slut ännu, det borde kunne bli mer än 10.000! Superbra.

Igår hade S2 skolavslutning och där hade han fått en jättefin ros av sin lärare, jag har försökt ta en fin närbild på den, men jag lyckades väl inte så bra, men ni ska ändå få se:


Och här en bild på planteringen i kruka:


Nu är det dags att plocka ur diskmaskinen, sen tror jag minsann jag är värd en liten vila!

Ha dé

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0