Hemma

Ja, nu är vi hemma igen efter midsommarfirande i Piteå. Vi har haft det jättebra, cyklat runt och kollat lite, hittat små pärlor lite här och där. Under midsommar har det annars varit väldigt lugnt, tack och lov så var även dom andra campinggästerna lugna och städade, nån enstaka lite väl överförfriskad men dom kunde man räkna på en hand, superbra!
Måste bara få ösa lite beröm över campingen, jag har visserligen inte så stor erfarenhet av det här med camping men gud så gulliga och rara dom som äger campingen är. När man kommer så möter dom upp och sen följer med och visar var man ska stå, det är rent och fint på alla serviceställen, bara mys helt enkelt.
S3 har ju även tur som får en kompis där varje gång, campingvärdarnas dotter, de cyklar och ser på film, det är jättekul för honom att ha en kompis där.  

Igår vid 16-tiden kom vi hem, beställde genast lite mat (nja, mat och mat, det blev pizza) för vi var så hungriga, sen packade vi ur husvagnen och så for vi till svärmor för att gratulera, hon fyllde nämligen 60 år. Vi hade köpt en jättefin skål till henne som hon blev glad över, vi fick fika och surrade där till efter kl 22.00, då var det dags att åka hem och slänga oss i sängen, som tur var så är ju både jag och S3 ledigia så vi kunde sova lite längre än dom andra.

När jag väl klev upp (vid 9) så började jag med städning, har tvättat alla sängkläder och handdukar, har dammsugit hela huset och sen har jag och S3 städat av altanen också.
Blir nog några steg idag, dessvärre glömde jag ta på mig stegräknaren direkt på morgonen så det blev lite steg som inte är medräknade också :)

Jag lovade ju lite bilder från Piteå, här kommer dom:

Här ser man cyklarna på biltaket (bilden tagen inifrån husvagnen)


Vi åt jordgubbar och grädde på midsommarafton


Här sitter S3 utanför vårt hus:


Här lite bilder från cykeltur:

Även i Piteå finns fina gångvägsbroar!

Fina båtar:



Ja, det var allt för nu, over and out!










Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack, tack! Kul att S har hittat en kompis! Flera andra smultronställen kan jag ge dig sen... ;)

2009-06-22 @ 23:34:54
Postat av: Maria

Nå det var jag.... ;) Sikfors är ett ställe, med gratis pool...

2009-06-22 @ 23:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0