Har man inte jobb...

så fixar man jobb! :)

Igårkväll kom jag på att jag skulle måla om luckorna i tvättstugan, jag hade ju redan antikvit färg! Vilken idé, har man inte nog med att göra så kan man ju alltid ordna nåt mer!! Jippie, vilken klok brud!

Har jag satt min plan i verket??? YES! Klart att jag har!

Här är beviset:


Jag började vid 12-tiden med att spackla, sen när det var torkat och klart så slipade jag och så har jag målat, det var klart för ungefär en timme sen, nu ska det bara torka så ska jag måla ett varv till och då förhoppningsvis är det klart sen. Det är ju inte så många luckor, 4 st, så det tog inte så lång tid, hade det varit fler hade jag INTE satt igång med det här projektet!
Ska även försöka få till 3 hyllor som ska sitta från skåpen mot varmvattenberedaren, är till höger i bild, blir betydligt finare än som det ser ut nu:

2 gamla rostiga badrumshyllor fulla med skrot, visst skulle det bli mycket bättre med 3 långa hyllor där istället?!

Om ett tag kommer gubben och S3 hem från Luleå, ska försöka ha maten klar då, idag blir det en salig blanding här: Kåldolmar, kotletter, pepparbiff, till det potatisklyftor och grönsaker i ugn. Måste ju göra rensning i frysen ibland också, då kan det bli såhär för att det ska räcka till alla.

Nu ska jag gå och vika lite tvätt och sen slå igång ugn med pottar och grönisar.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0