.

Idag började dagen inte så bra, det var huvudvärk och ont överallt, tog mig en tablett och åt sedan frunch, då kändes det bättre, tack och lov! Jag har ju mycket att stå i!! :)
Har målat altanräcket, fy f-n så tråkigt det var men nu är det iallafall gjort, färgen tog slut, skulle nog behöva köpa lite mer färg och dutta i lite mer när det torkat på vissa ställen.

Igårkväll fixade vi bänkskivan som är mellan spisen och kylen, det gick först åt helvete!! Vi hade ju en lång bänkskiva och när vi kapat till den lilla så skulle den stora delen passa på andra bänken men nåt gick jävligt snett, mitt i sågandet så fastnade sågen och det blev snett och vint, måste ha varit en kvist el nåt för sågen satt som i ett skruvstäd, började tom ryka om den, gubben var tvungen att backa bak den lite för att kunna fortsätta kapa och det var då det blev snett och hemskt, jäklars så vi svor här, får hoppas ingen i omgivningen hörde :)
Nå, vi var ju tvungen att bestämma om vi skulle fixa den stora el lilla skivan, inte så svårt val egentligen för vi är ju tvungen att ha klar den lilla bänken innan kaklingen, så när vi gjorde om den lilla så blev det jättebra, då kändes det lite bättre, dock inte så kul ändå eftersom vi måste köpa en ny skiva för 1000 kr, tur att vi inte köpt dyrare!! Men den är inte lika viktig att få på plats på en gång så vi ska vänta med den ett tag - måste ju få ihop lite pengar först. Fan, hur det kan strula till sig vid ombyggnation! Jag tror vi lejer bort nästa gång!

Imorse när jag vaknade trodde jag det var söndag, blir lite dagvill när man är ledig, det kändes ju som fredag i torsdags eftersom barnen hade skolavslutning och sen igår var jag ju ledig, då var det ju som en lördag igår och då blir det ju söndag idag.... Fast jag har ju lördag hela veckan, lördag hela, lördag hela veckan lång.... ett bra tag till och det känns helt underbart.

Idag blir det fläskfile här, tror jag ska göra potatisgratäng till, det blir nog mumselimumsigt tror jag!

Hejsvejs.

Kommentarer
Postat av: Eija

och här blir det potter, lax i ugn och grönsaker.. Jamijami..

2009-06-13 @ 15:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0