Regn och rusk

Vi har då inte tur med vädret iallafall!
Det är rena rama skyfallet här, det har regnat av och till sen i förrgår. Fast då hade vi ändå lite tur, för vi åkte iväg på en liten tripp till Hällingsåfallet och kollade ett mäktigt vattenfall, där har delar av Ronja Rövardotter spelats in. Vi var även till en keramiker mitt i ingenstans och köpte lite fin keramik, jag köpte mig en jättesnygg sockerkaksform med tillhörande tallrik, den går t o m att använda.

Vi har funderat och funderat här hur vi ska lägga upp resrutten, det verkar ju vara bästa vädret hemma fast vi vill ändå inte hem riktigt än. Fast idag lutar det iallafall åt att åka neråt Sundsvall och därifrån sen vidare till Stockholm, blir några dagar och sen vänder vi näsan hemåt igen.

Fin sockerkaksform eller hur?!
    

Här är det mäktiga fallet:


Hos keramikern hade de jättefinka ankor:


Det var många höga berg efter vägen:


Vi var en sväng förbi Norge också:


Ja, det var vad jag hade att förtälja om just nu.

Ha dé

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ni verkar ha det bra. Hoppas resten blir lika trevligt och att vädret är hyfsat. I dag har vi haft växlandemolnighet och +28 i skuggan.

2009-07-25 @ 19:18:39
URL: http://frunordling.blogg.se/
Postat av: Eija

Om ni vill ha fint väder ska ni vända norrut.. Här har det varit riktigt fint väder hela veckan :-)

2009-07-25 @ 21:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0