Lat

Jag har inte bloggat på några dagar nu, har varit extremt blogg-lat! Men nu är jag här, men risken är stor att jag blir lat igen, men är det sommar och sol så är det...

Jag har jobbat idag, tyvärr, men så är det, jag sökte ju tjänstledigt ons-tor-fre den här veckan men tydligen så klarar sig inte Tele utan mig så jag är tvungen att jobba dom här tre dagarna men sen får jag min ordinarie semester i allafall så då ska vi iväg med husvagnen, vi åker på lördagmorgon och vi vet inte riktigt när vi är hemma igen, mest troligt inte tidigare än om 2 veckor, vi åker nu först och främst till Lövstrand, strax utanför Dorotea, blir där hos släktingar i några dagar, sen har vi lite funderingar på att dra oss söderut mot Stockholm där gubben har sin bror, har även funderingar på att åka ner till Göteborg också där jag har min bror, fast han är inte hemma där förrän den 2/8 så vi får se hur det blir med den trippen.

Jag har ju glömt visa er den söta lilla ekorren som härjade runt hos mamsen och pappsen, fick några bilder som jag tänkte dela med mig av.

Här leker han/hon tittut:


Här strax utanför altanen:
  
Söt eller hur?!



Jag har tagit bilder på mammas blommor till en ny gruppering hon har gjort:


Tyvärr hann den inte bli klar innan jag åkte hem, den rosa tyckte jag var jättefin, här en bild till på den:

Det är en astilbe, en sån skulle jag vilja ha nånstans i mina rabatter!

Här en blomma som mamma har massor av, jag ska få ta en torva till hösten, jag kommer aldrig ihåg vad dom heter men fina är dom:


Vi har fixat upp hyllorna i tvättstugan ikväll, jag har slipat och lackat under måndag och tisdag, så här blev det, fast det är inte riktigt klart ännu, jag ska ha grejorna i backar har jag tänkt, men dessa är inte inhandlade ännu.



Nu ska jag hoppa in i duschen och sen blir det nog sängen för mig, har ju klivit upp före F-N imorse, började nämligen 7.00. Imorgon får jag lite längre sovmorgon, börjar 8.00.

Ha dé



Kommentarer
Postat av: Anonym

Visst är det väl underbart att vara oumbärlig, och säkert har det ringt utav bara den idag :) Blommorna är liljor och såna har jag i min rabatt!

2009-07-15 @ 22:32:22
Postat av: M

Det var jag... ;)

2009-07-15 @ 22:33:02
Postat av: Eija

Vi kallar dom orangea blommorna för "kejsarkronor", dom växer precis överallt. Dom heter egentligen nåt helt annat.

2009-07-16 @ 07:59:17
Postat av: Ulrika

Kejsarkronor de har även jag i min rabatt fina är de.

2009-07-19 @ 16:21:49
URL: http://frunordling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0