Borta bra...

Det var ett tag sen sist, men nu efter 2 veckor hos mor och far i Vuollerim så är jag hemma igen. Det har varit jättehärligt!
Inget internet dock - det har gått bra,  har inte haft alltför stor abstinens ha ha ha!

Första veckan gick i värmens tecken - vi höll nästan på att gå åt!
Andra veckan gick i köldens tecken - då höll vi nästan på att frysa ihjäl istället. Tänk att det aldrig kan vara lite lagom !

Jaha, vad har vi gjort då??? Ja, det undrar jag med faktiskt, tiden har gått så himla fort, vi har i allafall varit på några prommisar, inte varje dag som jag hade tänkt men några är inte fel, bättre än inga!
** Jag har ju bakat lite (några sorter på vanlig mjölk, bra va M?!).
** Vi har planterat lite blommor - gjort en fin rabatt med tegelstenar.
** Varit och hälsat på en klasskompis och även hälsat på en fd jobbarkompis.
** Suttit på mors favoritställe på sommaren!! Farstukvisten. Fast det gick bara att sitta och mysa där första veckan när det var varmt - fast då var det för varmt på dagen så vi fick flytta till skuggsidan då och sen flytta till bron på kvällen.
** Löst korsord och läst veckotidningar.
** Varit på kyrkogården ett par svängar och vattnat på min dotters grav

Trots att jag ätit underbart god mat och en del fika så har jag under tiden hos mamma och pappa  gått ner i vikt! Jag är väldigt konfunderad men ändå glad. Får väl se om det håller i sig nu när jag är hemma, jag hoppas det.

Det jobbigaste med att komma hem är ju det här med matlagningen, blä, inget jag gillar, nu måste jag både hitta på nåt som vi ska äta och dessutom laga den. Det har varit så underbart hos mamma där hon har hittat på och sen lagat, jag har bara behövt duka på och av, disken har jag inte heller fått röra, hon har skyndat sig att tagit den, hon kanske inte litar på mig... ha ha ha.

Känner mig supertrött just nu, men det kanske går över, hoppas det.
Igårkväll var jag också jättetrött men det var kanske inte så konstigt, somnade sent på onsdagkväll och klev upp kl 8.00 igår, åkte till Boden och Luleå och sen vidare hem till Kalix, på kvällen åkte sen jag, mamma och pappa till Risön på bingo - dessvärre ingen vinst men jävligt nära hela tiden, frustrerande! Nä, jag tror jag skiter i det här med bilbingo, det verkar inte vara nåt för mig,  har varit med några gånger tidigare men ALDRIG vunnit ett skit.

Nu orkar jag inte skriva mer, tjing!



Kommentarer
Postat av: M

Välkommen hem! Slippa tänka på mat, handla mat och matlagning = oftast mindre mat i munnen... vilket ger ett minus. Häv över det ansvaret på resten av familjen ett par veckor! Vem har bestämt att det allltid är du som ska ha hand om allt som har med mat att göra??

2009-07-12 @ 20:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0