Trettondan

Så har snart trettondagen gjort sitt, imorgon börjar jag jobba igen, men det känns helt OK, har ju fått vara ledig så länge nu.
Gubben var piggast imorse, han hade ställt klockan på 8.00 och då väckte han oss allihopen, ingen ropade JIPPIE! Konstigt?!
Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med min långa dag så jag plockade fram bakgrejor, det blev farinlimpor, 8 st. Sen har jag hunnit se en film och sen var jag, S2 och S3 iväg till skolan för att kolla om det gick att åka skridskor, S3 fick ju skridskor i julklapp som vi tänkte prova, men när vi kom fram var det några andra där och åkte och då helt plötsligt vägrade S3 att ens gå ut på isen, j-a unge!!! Då var han billig kan jag säga, vi stod där bra länge och argumenterade men tillslut fick mamma ge upp och gå hem, men jag höll hastighet för jag var så arg, måste ha gjort av med många kalorier! (ha ha ha).
Medans vi gjorde det så var gubben och S1 iväg och övningskörde, de var nog borta i 2 timmar tror jag, det hade gått bra, de hade kört runt i våra kvarter, på Djuptjärn, i stan och på E4:an, han hade också fått köra i rondellerna. Några motorstopp hade det väl också blivit men det är ju sånt som händer, han har ju bara kört en gång tidigare, nu får vi hoppas att de fortsätter så att han blir mer van.

Till middag idag var det pappa som lagade mat - han bjöd på...... Pizza från Trocadero!! Gott var det och jävligt mätt blev vi, nästan så man kräks. Jag åt en med oxfilé, bacon och vitlök, baconen var inte så goda så dom petade jag bort. Jag lär väl stinka vitlök imorgon, kanske A och K svimmar! :)

Nu ska jag gå och hänga med gubben i soffan en stund.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0