Dag 5 på nya året

Som ni kanske märkt så har det redan gått 5 dagar på vårt nya år! Tiden går alldeles för fort.
Idag har vi rensat lite i vår röra, ja, eller rättare sagt igår, men idag åkte vi iväg med en hel massa gamla tidningar och kataloger, känns väldigt skönt, men det var ju bara EN grej av MÅNGA! Nåväl, det är ju alltid en början.
Vi (ja, gubben alltså) har t o m börjat prata om renovering. Man börjar ju fundera på om han har åkt på nån feberyra el nåt!!! Det är inte likt honom, han har pratat både om tapetsering och kök, hur f-n ska jag hålla det här rykande?? Jag vill ju inte gå miste om allt detta, får nog gå varsamt fram men inte vänta för länge, då tror han kanske att jag glömt bort! Det är svår balansering det här.

Jag crossade imorse trots att höften gjorde ont, men det gick bra, jag stretchade ordentligt efteråt, kanske det är orsaken, eller så skulle den bara bli bra idag för att bli dålig igen en annan dag, vem vet?!
Igår hade jag ont hela dan, jag kände inte alls för att överhuvudtaget göra nåt, men eftersom det gjorde ont vad jag än gjorde så arbetade jag lite härhemma, städade toaletterna, dammsög och tvättade.

Just nu har jag en kladdkaka i ugnen, JA, jag vet att jag inte ska äta men... Jag var så bra i mitt sockerberoende före jul men nu har den kommit tillbaka med superkrafter, tur att det blir vardag igen så att man kommer in i det vanliga lunket igen, då blir det nog lättare att hålla det i schack. Igårkväll var jag så chokladsugen så jag höll på att gå åt, men vad hjälpte det, vi hade inte ens ett chokladcrisp hemma, nå, jag skramlade fram fika från frysen, det var några kakor och så chokladrutor, i brist på vanlig choklad fick det duga, men inte var det riktigt det som jag ville ha ändå.
Tyvärr var jag och handlade idag, fanns ingen mörk choklad, höll på att gå åt, VAD SKA JAG DÅ KÖPA??? Jo, det blev en påse nonstop och den tänker jag sätta i mig (antagligen med lite hjälp) ikväll och sen ska jag inte köpa sånt på lääänge.

Nu ska jag gå och ta ut kladdkakan.

Ha dé

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Du är inte ensam om att vara sockerberoende tyvärr. Jag slukar allt med socker i.

2009-01-06 @ 12:53:31
URL: http://frunordling.blogg.se/
Postat av: Eija

Ångest idag pga jobb imorgon???

2009-01-06 @ 13:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0