Vad har jag gjort i helgen då?

Ja, lördag blev det inte så mycket mer än lite handling och bakning av pizza, tog det mest lugnt, kan behövas.
Igår söndag då jäklar var det energi i den här tanten!!

Jag började morgonen med att slänga ut sängkläderna, sen städade jag toaletterna, bakade limpor, städade huset, dammtorkade lite i sovrummet, bakade lite mera, denna gång mjukkakor, sen blev det ju naturligtvis att bädda ihop sängarna, plocka i och ur tvättmaskin och torktumlare, hängde upp de tvättade påslakanen och lakanen i bastun och så middag, S2 gjorde kladdkaka som jag fixade fram till efterrätt på kvällskvisten och sen pust och stånk var det dags att gå och sova, det kändes gudomligt att lägga sig i rena, fräscha och hängt-ute-lukt-sängkläder!! Mmm så härligt.

Här är bild på limpor:


Och här är receptet:
12 dl ljummet vatten
3 pkt jäst
500 g farinsocker
4 ägg
1 tsk salt
3 dl vetemjöl
Rågsikt (nästan hela påsen)

Jäs degen 30-40 min i bunken. Knåda, dela i 8 bitar och platta ut i avlånga folieformar.
Jäs 30-40 min. Grädda längst ner i ugnen i ca 20-30 min i 175 grader.
Pensla med vatten.

För ett tag sen hade jag Tupperware-party, TACK ALLA SOM KOM! och då får man ju alltid en värdinnegåva, den här gången fick jag:


Fin eller hur? Och dyr är den också, 569 kr om jag skulle köpa den själv.

Idag har det varit jobb som vanligt, jävligt jobbigt med LG men förhoppningsvis kommer det att bli bättre, håll tummar och tår!
Imorgon går jag ett blä-pass, 12.30-19.00, försökte få det bortbytt men det gick inte alls det, tyvärr! Nåja, det är bara att sitta där och se glad ut trots allt.

Slut för nu, Ciao!

Kommentarer
Postat av: Eija

& så ser du till att gå på galan den 14 mars...Andra är ju inte ens bjuden..

2009-02-16 @ 18:34:51
Postat av: Ulrika

Har samma recept pålimpor som jag brukar göra. Goda eller ur?

2009-02-16 @ 18:47:24
URL: http://frunordling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0