Snö och -15 grader!

Snacka om underligt väder, det bara vräker ner snö och ändå är det 15 grader kallt. Vi (3 av oss i familjen) har varit ute och skottat, fast när man tittar ut nu så syns det nästan inte att vi skottat, JÄVLAR, nu körde en traktor förbi i en jävla fart, bara han inte plogade... måste gå och kolla, vänta.., nu är jag tebax, nä, puh, han körde bara fort förbi.
Som det ser ut nu så lär det väl bli en till skottaromgång innan sänggående, jag TYCKER INTE OM det här!
Nåväl, enligt SMHI så verkar det dra iväg imorron, hoppas bara de har rätt.

Igårkväll blev det Melodifestivalen, men jag tyckte inte Petra Mede var bra, i vanliga fall tycker jag att hon kan vara riktigt rolig men det blev lite väl mycket igår, dessutom så var hon ju tvungen att läsa i manus hela tiden, nä, jag hoppas hon snart är varm i kläderna så att det går bättre.
Alcazar var klart bäst, annars var det ganska så trallvänliga låtar rakt igenom, fast Caroline af Ugglas är jag inget fan av, man blev lite paff att hon kom till andra chansen och att juryn hade henne som favvo. Konstiga regler dessutom, jag fattar inte riktigt. Nåja, skitsamma, underhållning är det ju ändå.

S3 är på kalas hos en kompis idag, 8-årskalas! Han och en annan kompis följdes åt, förhoppningsvis kommer han hem nån gång strax efter 15.30 då kalaset är slut, annars får man väl ringa hem honom, de brukar ju glömma bort när dom ska hem och föräldrarna brukar inte alltid ha hjärta att skicka hem dom, speciellt inte om dom leker bra alla. Jag vet hur det är!

Jag hade sån lust tidigare idag att baka nåt, men när den här jäkla snön bara vräker ner så man måste ut så tappar man sugen när man kommer in igen så det blev intet av bakandet. Hoppas det är bra väder den 20:e då jag är ledig, vill inte ha snö då så att jag måste vara ute och skotta en massa,  hade tänkt byta gardiner i vardagsrummet då.

Nå, nog för nu, see you!

mmmm så gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0