Tjohej!

Det var ett tag sen, jag vet! Men det blir så ibland.

Sen sist så har jag bakat maränger i 2 omgångar, håller på att testa vilka jag ska göra tills S3 ska ha kalas, det lutar åt att jag bakar "vanliga", de här på bilden är de "ovanliga", om man nu kan kalla dom det, dessa är gjort på äggvita, socker, vaniljsocker och potatismjöl, de blev väldigt krispiga, goda men de med bara äggvita, socker passar nog bättre, de smulade inte lika mycket.


Mina glaminis har börjat blomma också!
         

Den här fick jag av mamma igår när vi var till Granån och handlade perenner:

Visst är hon väl söt?!
Blomman i är en konstväxt, den hittade jag på EM för 29 kr.
Den här köpte jag också på EM:

Har länge velat ha en och nu har jag en!

Som ni kanske ser så har jag inget kakel ännu, "kakelmakarn" har inte varit ännu, tydligen har han varit sjuk under tiden vi varit borta på semester och han skulle ha gjort det, gubben ringde i måndags och då lovade han att komma i slutet på den här veckan eller under helgen så han har ju en dag kvar - HA, inte tror jag han kommer imorron! Nä, vi lär nog få vänta hur länge som helst på att få kakel, börjar bli en aningens less nu!!! Det blir till att ringa på måndag igen och höra varför han inte varit.

Mina föräldrar är här i helgen, dom kom i torsdags så vi har gjort stan och varit på bingo, bingon gick åt skogen för mig, vi var i Risön i torsdags -inget! Sen var vi i Töre igårkväll - nada! Mamma fick visserligen en bingo i Risön men då var dom två som fick dela så hon fick 250 kr, men det är ju bättre än inget i allafall! NÄ, bingo verkar inte vara nåt för mig, jag har aldrig vunnit nån gång när jag varit.

På stan har vi fyndat litegrann, jag köpte mig en kjol på Berlins för endast 125 kr, den hade kostat 500, mamma hittade en jacka för 200 kr, hade kostat 800, inte illa eller hur?! Sen köpte hon 2 par skor på Eurosko för 179 kr.
I Granån var det också halva priset på allt, jag köpte inget där, det var bara mamma som  handlade.
Idag har jag fyndat 2 tröjor på Dressman till S1 för 179 kr, hade kostat 598.

Nyss har vi ätit mat och på en stund ska vi äta blåbärspaj, morfar och S3 (mest morfar) var i skogen på andra sidan vägen och plockade igår, jag har frysit in lite också.

Ha dé

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0