Så var det måndag igen

Så var då helgen slut och snart är även måndan ett minne blott. Nu är det bara 4 dagar kvar att arbeta, sen är det helg igen:)
Ikväll blev det en 35 minuters rask promenad, jag hade nästan 10000 steg innan jag prommade, nu står stegräknaren på 14087, blir väl några steg till innan det är dags att gå och sova.

Imorse vaknade jag strax före 05.00 av ett jäkla oväder! Det regnade som om himlen hade öppnat sig, sen hörde jag muller och förstod att det även åskade, klev upp och drog ur datorer och TV:n, hinner knappt göra det så blixtrar det och smäller nästan samtidigt, jäklar så otäckt det var, det måste ha slagit ner någonstans i närheten. Efter den rejäla knallen så blev det helt tyst, förutom regnet. Hade tur, för vid 6.30 när jag skulle fara på jobbet så smådroppade det bara så jag kunde cykla, klarade mig hela vägen till jobbet, vid 7-tiden kom det en rejäl skur igen, fast då var jag ju redan framme och hade loggat in och börjat svara, så då gjorde det inget. Sen efter den skuren har det varit jättesoligt och varmt.

Kakelmakarn har inte kommit ikväll, men han ringde iallafall och sa att han inte skulle hinna utan komma imorgonkväll istället, fast jag, gubben och och S2 är inte hemma, vi är på handledarutbildning för övningskörning, men som tur är så är S1 och S3 hemma.
Oh, så jag längtar tills det är helt klart! Ska snart börja kolla på tapeter, kul men samtidigt jobbigt, vad ska jag ha? Det enda jag vet är att det ska vara ljust.

Nu ska jag bläddra på TV:n en stund och sen är det dags för sängen.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0