Hemma

Nu är vi hemma igen, kom hem vid 16-tiden, svettiga som bara den, tur att det är AC i bilen annars hade vi nog storknat!
Det var värmerekord i Piteå idag, endast 29 grader!! Pust och stånk, det var minst 40 grader inne i tältet medans vi höll på att ta ner det, svetten droppade och då överdriver jag inte, den gjorde faktiskt det.
Innan vi åkte var vi tvungen att gå ner till vattnet och svalka åtminstone benen, hade det inte varit för att jag hade roliga veckan så hade jag hoppat i, vattnet var säkert 25 grader varmt, sååå himla härligt, synd att man är kvinna!

Just nu går tvättmaskinen varm här, det är mycket som ska tvättas när man varit borta, tur ändå att vi var hem en sväng i tisdags och fick tvättat lite då med.

Idag var vi även in på Jysk och inhandlade nya täcken och kuddar, tänkte ta dom gamla och ha i husvagnen, nu har vi haft samma som hemma, jobbigt med kånkandet, nu slipper jag det, skönt.

Vattnat blommor har jag också gjort, S1 säger att han vattnat men jag tror att han varit lite snål med vattnet, nu har jag rotblött dom ordentligt. Måste även köra vattenspridaren över potatisen för den var alldeles ljusgrön hängig när vi var hem i tisdags så nu har S1 fått köra spridaren varje kväll i ungefär 2 timmar, just nu vattnar jag också och faktiskt så ser potatisblasten mycket bättre ut nu, eftersom jag har mina i pallkragar så blir det ju  mycket varmare och då även torrt fortare.

Vi köpte förresten en ny dammsugare i tisdags när vi var hem, det blev en sån här:

Det blev en electrolux ultrasilencer, jag har provkört och den går tyst och suger som bara den. En fördel med är att man slipper ha sladden tjorvad överallt, den åker in när den blir för lång, superbra.
Varför vi bytte?? Jo, den gamla blev i 3 delar, den låter bra men suger inget, inte så mycket att ha. Locket har varit trasigt jättelänge men nu lossnade hela överdelen så det blev 1 lock, 1 överdel och 1 underdel med bara ljud, inte så bra att städa med, ha ha ha.

Här är även bilder på mina stenljusstakar jag köpte i Piteå:

Fina eller hur?!

Nu ska jag hänga lite tvätt och slänga i en ny maskin.

Ha dé

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Välkommen hem!

2009-08-09 @ 19:41:11
URL: http://frunordling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0