090824

Idag har jag klivit upp väääldigt tidigt, började nämligen 7 i morse, väldans trött var jag, har inte sovit så bra inatt, vi har nya täcken och de är helt underbara men supervarma så man blir ganska svettig under natten.
Skönt när man får sluta tidigt, var hemma kl 14. Var ut i trädgården en sväng för att kolla läget, vattnade lite blommor, plockade bort jordgubbsrevor. Såg att himlen blev mörkare och mörkare, tänkte att -ska det börja regna??? Nå, inget hände, jag plockade även in lite morötter och hörde ett konstigt ljud, det var som ett surrande, gick in och började fixa med morötterna, då hör jag ett väldans dån och tittar ut - DET SPÖREGNAR! Herregud så det regnar, det bara öser ner, rätt ner, kom från ingenstans och så helt plötsligt så var det slut och solen kom fram igen, konstigt!!

Jag hann även med att plocka in lite smultron också:

Dålig skärpa men jag försökte knäppa med ena handen och hålla smultron i den andra, det var faktiskt inte så lätt :)

MIna fina morötter som är i min mage nu:

Ser ni vad fin min bänkskiva är?! Jag har oljat in den för 4:e el 5:e gången och nu verkar den vara klar, den är precis så mörk och fin som jag vill ha den.

Kolla in här vilken blomprakt:


Jag har kollat med K på Bothiagym vad ett årskort på gymmet kostar - 1300 kr, Jippie, då kan jag använda friskvårdsbidraget och ändå få lite över, perfekt! Nu jävlar ska jag börja gymma, M har lovat att jag får följa med henne, ska försöka ordna kortet på onsdag, K är bara på plats på onsdagar. Jag slutar kl 14 då så jag hinner ju dit efter jobbet.

Nu sitter jag här och funderar på om jag skulle ta en promenad - bara inte regnet kommer tillbaka. Gubben har t om kommit hem, kanske jag frågar om han vill hänga med.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Eija

Vad vore jag utan dig:)) Tusen tack för att du ställer upp igen för mig...

2009-08-25 @ 06:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0