Vilken dag!

Vilken härlig dag vi haft idag! Solen har gassat och det har varit riktigt varmt ute.
Själv började jag min morgon/natt kl 4.00 ungefär, då vaknade jag att det vred om i magen så det var bara att kliva upp och sätta sig på toan, kl 5.00 var jag tillbaka till sängen igen, som tur var så kunde jag somna om och sov till kl 9.00.
Kl 7.00 hade gubben redan åkt iväg för helgövning, inte så kul men men....

Varför det blev toabesök har jag ingen aning om, hade ju tid där jag satt för att försöka klura ut om jag ätit nåt med mjölk men vad jag vet så hade jag inte det, vete sjutton var det var för nåt. Nå, nu känns det då bra  iallafall och det är ju tur det för nån magsjuka vill jag inte ha!

Lillgossen verkar ha tillfrisknat nu, han har surrat och gått an hela dagen :) Igår när jag hade skrivit färdigt mitt inlägg så kollade jag hans feber och då var den uppe i 39 igen, han fick då alvedon och sov ett par timmar, jag hann färdigt med hallstädningen och maten var nästan klar när han vaknade, efter det har han inte fått någon alvedon och det verkar som att det håller i sig, nu har han ju varit ute en hel del idag, jag hoppas att det inte är någon nackdel.

Idag när jag vaknade för andra gången så städade jag toaletterna och dammsög lite, åt sen frukost och så gick jag ut och hackade is på vägen vid uppfarten så nu kan sandmaskinen komma och ta bort all sand som ligger där. Jag har även skottat på baksidan, vi har en sjö mitt på gräsmattan så jag har försökt skotta ränna, både med spade och ishackan så att det ska fara iväg åt rätt håll annars är risken stor att allt hamnar i vår potatiskällare, det har hänt en gång och det var inte roligt. Det verkar ha bra skjuts i min ränna så förhoppningsvis far det dit jag vill. :)

Jag har även tvättat och tvättat och tvättat idag, både sängkläder, handdukar och vanliga kläder. Tvättmaskinen går ännu, den har gått i ett sen kl 9.00 imorse.

Jag känner att jag har väldigt ont i mina händer just nu, ska bara skriva klart detta så ska jag vila dom sen, bara det inte blir nåt elände nu, har inte tid med sånt den här årstiden!

Ha dé!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0