VAB - IGEN!

Det här är verkligen inte roligt. S3 är sjuk igen! Igårkväll när jag kom hem från jobbet låg han i soffan och såg hängig ut, jag frågade vad det var, då sa han att han hade jätteont i huvudet, jag kollade febern eftersom han hade feberrosor på kinderna, jodå, 38 grader visade termometern, han fick en alvedon och sen la han sig direkt.
Inatt vid 4-tiden kom han in till oss, varm som en kamin, då vi kollade hade han 40 grader, jag trodde jag såg fel, var tvungen att ta tempen en gång till men den visade ändå på 40, då fick han en alvedon till och vi la oss.
Nu på morgonen hade han 38, så det var bara att ringa skola och jobb och tala om att vi blir hemma igen.
Känns inte alls kul för jag har ju precis kommit igång ordentligt, jobbet kändes OK, det fungerade som det skulle och jag hade kommit igång med prommisar, nu blev det platt fall.

Tänkte försöka köra lite cross senare, det kan jag ju göra fast han är sjuk, crossen står ju i samma rum som TV:n och han ligger ju ändå i soffan och ser på den så.
Lite synd att jag inte kan gå ut för vädret verkar vara helt underbart, solen gassar och det blir varmare på termometern men sånt är väl livet, lite guppigt och gungigt. :)

Jag tror jag också får ta en tablett för jag har huvudvärk, var upp vid 3 imorse och tog en tablett för att huvudet värkte, vet inte om det beror på nacken el om jag också håller på att bli sjuk, det lär väl visa sig antar jag.

Nu ska jag kolla i Jula, Biltema och Clas Ohlson om jag hittar nån bra duschstång, de har säkert nån som inte kostar skjortan, den duger säkerligen.

Ha det och jag håller tummarna för att ni alla som läser detta håller er friska, så även era barn:)

Kommentarer
Postat av: Eija

Inte kul när ungarna är sjuka...Själv håller jag tummarna för att inte få förkylning igen... inte för att jag känner av nåt men man kan aldrig inte veta.

2009-04-23 @ 13:51:45
Postat av: Ulrika

Hoppas han kryar på sig snart och att ni andra klarar er. Krama honom från mig!!

2009-04-23 @ 19:15:20
URL: http://frunordling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0