Ny dag - nya möjligheter!

Gårdagen förflöt i lugnets tecken - nåja mellan varven i allafall, for några svängar på stan också. När S1 kom hem från skolan åkte jag iväg på apoteket för att inhandla nässpray och mer alvedon till S3, passade även på att gå in på ICA för att handla lite mjölk och annat som var behövligt.
Sen ringde gubben och sa att jag skulle skjutsa S1 till körskolan så skulle han hämta honom sen så att han kunde ta fram moppen som stått i gubbens garage på jobbet. Då hade S2 kommit hem också så han var hemma med S3 medans jag for iväg, var en snabbis på Granngården på väg hem, skulle kolla om de hunnit plocka fram vår-sommargrejor, behöver nya kanter till tulpanrabatten, tyvärr hade dom inte hunnit få fram allt så jag får åka dit igen om ett par dagar istället.

Nu på morgonen är det hopp om tillfrisknande och det är ju bra, kollade febern när vi klev upp och då var det 37,7, gav ingen alvedon utan avvaktade för att se om febern skulle gå upp el gå ner, har nyss kollat och den hade gått ner!!! Nu var det 36,9 så förhoppningsvis blir det bättre och bättre under dagen så han är frisk och kry på måndag igen.
Jag har absolut inte råd att vara hemma nåt mer nu!! Fick lönebeskedet igår och det var ingen rolig läsning, var ju ledig (FP) en vecka i mars och så hann ju S3 vara sjuk både i början och slutet så det blev 4 dagar totalt, så sammanlagt 9 dagar borta från lönen, INTE KUL!! Tyvärr blir det samma dåliga lön nästa månad eftersom jag redan haft 5 dagar + igår och idag VAB och så FP 4 dagar i påsk.
Det blir till att vända på kronorna!

Nu ska jag faktiskt gå och plocka ner mina fula köksgardiner, tänkte passa på att byta till några finare nu när jag har chansen, S3 ligger i soffan och kollar på TV, jag servar med dricka, mat vill han inte ha, än så länge i allafall, han kanske blir hungrig lite senare.

Hade tänkt lägga in en bild på mina gardiner men tyvärr hittar jag dom inte i mitt bildarkiv (lite för mycket bilder och lite för stökigt tror jag...)
Tar en ny bild när jag är klar så får ni se vilka jag menar! :)

Ni får en sån här så länge:

Visst längtar man till sommaren när man ser denna?!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0