Gåing

har det blitt idag. Jag har nu på morgonen prommat ner på stan, på ICA Hjärtat för att handla lite middag till pojkarna som får klara sig själv till efter 19.00 ikväll då jag kommer hem från jobbet. Det blev 30 min dit och 30 min hem, varmt som attan, jätteskönt ute, jag var ganska så svettig så det var skönt att hoppa i duschen när jag kom hem. Väl i duschen så fick jag duschstången i huvudet, inte allt för skönt, den har lossnat från fästet som sitter i väggen, blir nog till att investera en ny, den har ju några år på nacken så det är inte så konstigt att den vill pensionera sig nu :)

Idag ska jag premiärcykla till jobbet, då får jag ytterligare motion, inte helt fel!! Det är 5 km dit och såklart lika långt hem.
Känner att jag börjar få tillbaka min inspiration och energi gällande viktminskning, hoppas den håller i sig lite längre den här gången!! Fan, det är ju inte så länge kvar till badsäsongen.... vill väl inte se ut som en knubbsäl då, Nä, nu är det till att börja sköta sig här.
Gårdagen gick bra i allafall, åt vanlig middag, makaroner och korv, sen blev det honungsmelon på kvällen så jag tycker att jag skötte mig riktigt bra. Middan kanske inte var nån höjdare men det bryr jag mig inte om, ska nu fokusera på att inte äta onyttigt mellan målen istället, sen när jag kommit över den tröskeln kan jag ta itu med middagskalorierna. Försöker ju ändå redan nu att få in grönsaker, åtminstone några gånger i veckan, det är inte så lätt att bryta gamla vanor, fast det vet ni väl alla som försökt eller hur?!

Strax ska jag äta lunch, funderar på havregrynsgröt, jo, jag tror baske mig jag ska göra det idag, det är längesen jag åt det.

Snart.....

    

Min härliga cykel:                  Min nya sadel (fr Biltema)
    

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: eija

Jag har inte ens köpt en bikini till sommaren... Knubbsäl är visst mitt nya förnamn..

2009-04-22 @ 15:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0