Dessa jädrans ungar!

Jag ska ta allt från the beginning!
Jag kom hem från jobbet 13.40, skyndade mig att slänga in tvätten som var klar i torktumlaren, sprang på toan och sen ila, ila in i garaget och hämta cykeln och iväg på Djuptjärnsskolan för att ha utvecklingssamtal med S3 och hans fröken, var färdiga kl 14.30, cyklade hem och bytte till bil och så iväg på ICA, kom hem igen strax efter kl 15.00, kollade igenom posten och sen tog jag det lugnt, tänkte att det var ju ändå inget speciellt idag så jag behöver inte stressa med maten.
Kl 16.50 var maten klar och vi sätter oss vid bordet, då slår det mig plötsligt, är det nåt som S1 ska på ikväll? Var som att något var det men kunde inte komma på vad. Jag undrade om han hade körning,
-Nä, säger han då, men jag har klarinettspelning om 10 min. 
Och så fortsätter ungen att äta i godan ro medans jag flyger upp ur stolen och börjar stressa runt.
- Herregud, du måste ju komma nu, det tar ju minst 10 min att köra dit, äta får du väl isåfall göra när du kommer hem!!!!
- Nä, jag är så hungrig, jag måste äta nu.
Och så fortsätter ungen att tugga medans klockan går. Jag ut i bilen och slår igång och väntar, när kl är 16.57 kommer han så äntligen och jag får köra rally (tur att ingen polis var just på den vägen jag körde, var nog uppe i 100 på 70-väg) så när kl var 17.02 var vi framme, pust och stånk, äntligen!
Till saken hör att när jag åkte hem från jobbet såg jag polisen stå vid kyrkogården och kolla bilar som kom från Djuptjärn och skulle in mot stan så lite nervös var jag att de skulle ha flyttat sig, men som tur var såg jag ingen efter vägen. Puh.

Jag har varit lite nervös över det här med poliserna av annan anledning också, hittade nämligen mitt skattemärke igårkväll, det låg på en av bänkarna i köket, där man i stort sett aldrig kollar, så det var rena turen att jag hittade det, det hade visst kommit i början på mars, hrm, inte bra, var otroligt nervös att polisen skulle stoppa mig och kolla.
Nu är gubben ute och försöker sätta fast märket så jag ska slippa vara så nervös, tur det.
Tänkte köra bil till jobbet imorgon men sen ons-tor-fre då jag börjar senare ska jag nog cykla, om det nu inte blåser som det gjort i helgen förstås för då blir det bilåkning minsann!

Tack och hej leverpastej!


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hur är det med rumpan?? Min har börjat att kännas

2009-04-21 @ 21:11:38
URL: http://frunordling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0