Tystnad

mm jag njuter! Har nyss kommit hem från jobbet och det är nån som surrat sen jag hämtade honom på skolan, men han cyklade precis iväg till en kompis, skulle komma hem till 17.30 då vi ska äta, så skönt med lite tystnad för en gångs skull.
Har idag jobbat 9.30-16, inte så kul pass men det gick bra ändå, tyvärr hade jag inga bordsgrannar, A gick hem sjuk och K började sent så hon satt sig på nattplatserna direkt, så jag har fått suttit ensam i stort sett hela dagen idag, men det har gått bra.
Jag hade ett roligt samtal idag, jag var tvungen att stänga telefonen och skratta en stund när jag pratat färdigt med kunden.
Kunden:- Hej jag heter.... och det gäller nycklar på...gatan 52.
Jag: -Ja, då ska jag ringa på hos... dröj en stund.
Jag igen: - Det blev inget svar, kan jag be att hon ringer dig?
Kunden: -Javisst.
Jag: Vad når hon dig på för telnr?
Kunden: Jag har 070-...
Jag: Var ringer du ifrån (syftar på företagsnamnet)?
Kunden: Från tvättstugan.
Jag lät det bero, snacka!
Ganska kul, åtminstone för mig, jag vet ju inte om ni andra tycker det är så kul, men jag med min humor... Ha ha ha

Jag sitter här och väntar på att alla ska komma hem, S1 är och spelar klarinett till kl 17.20, därför äter vi först 17.30 ca, S2 hade skrivit en lapp att han var ute och åkte moppe och jag skulle ringa när han skulle hem och så då S3 som precis for till en kompis, gubben brukar ju aldrig vara hemma före kl 18.00 så han räknas inte :)
Det blir endast varmkorv idag, orkar inte med nåt annat.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Maria

Fattar precis :) Hallå hej, do har scchhicka mäj en brävv!!

2008-09-15 @ 20:37:12
Postat av: Ulrika

Mitt roligast samtal var en arg inringade som röt i mitt öra när jag svarade (utländs brytning) passa dig jag vät var din brevlåda bor!!

2008-09-16 @ 09:30:07
URL: http://frunordling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0