Sorry!

Att jag inte skrev nåt inlägg igår, men jag försökte faktiskt!! Jag jobbade till kl 19.00 och det var väldans lugnt på jobbet så jag tänkte passa på att skriva, jag behövde ju aldrig stänga telefonen. Skrev ett superlångt inlägg om allt och inget, sparade och poff så var allt borta och det blev error, kan inte förstå vad det beror på, jag har försökt tidigare nån gång också och det har blivit samma sak. Då gav jag upp, slog aldrig på datorn när jag kom hem heller.
Skriver ikväll istället, när jag nu äntligen fick komma hit, gubben har suttit här sen efter middan så det har inte gått att komma sig fram, nåja, jag har suttit och slötittat på TV:n istället, fast jag har faktiskt hämtat in mina gympadojor som jag haft i husvagnen, tänkte att om jag har dom inom räckhåll så kanske.... Jag sa kanske!!!

Har förresten fått min kalender jag beställde, så här fin är den:


I den tänkte jag vara duktig och skriva in vad jag äter varje dag, det går även att skriva in hur mycket man motionerat, håll tummarna för att jag kommer att göra det också!

Så här ser mina terminalglasögon ut:


Och så här snygg (ha ha ha) är jag i dom:


Vilken tur jag hade idag! Igårkväll skickade E i Jmk ut ett mail om att han ville byta till ett senare pass på  måndag, jag skyndade mig att svara att han kunde få mitt 19-pass om han ville, det ville han, hans pass var 8.30-17.30 och jag var helt säker på att få sluta 17.30, imorse när jag kollade i mytime så har dom lagt in 8.30-15, jag blev superglad, var tvungen att gå in till tjejerna och tacka för det jättebra passet.

Vi har ätit tacos till middag idag och jag är fortfarande mätt, känner absolut inget sug efter nåt sött och det är ju jättebra. Det är nog som K på jobbet säger, att äter man frukt och grönsaker så blir man mindre sötsugen och mindre hungrig. Jag hade mycket olika grönsaker till tacosen så det kanske är därför jag klarat mig. Får nog börja vara mer duktig när det gäller att äta frukt och grönt. I regel när jag lagar mat så börjar jag med t ex potatisen och köttet och sen när maten är klar, DÅ kommer jag på att jag inte gjort några grönsaker! Får nog börja tänka från slutet istället så att jag börjar fixa grönsaker för att sen göra färdigt maten, egentligen hur enkelt som helst.

Nåt förslag på middagsmat imorron lördag????

Nu ska jag surfar vidare här en stund, sen blir det nog TV:n en stund till eller så går jag och lägger mig, känner mig faktiskt lite trött ikväll.

Ha en bra kväll och en härlig helg i solen (förhoppningsvis).

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0