Helg!

Imorse vaknade jag redan 6.45, nä, vill inte, var upp på toan en sväng och sen gick jag och la mig igen, försökte somna om, men det lyckades inte, kl 8.15 gav jag upp, klev upp och duschade. Vid 9 ringde gubben och undrade om jag hade kunnat sova, de hade precis vaknat, skulle äta frukost och sen ut och flyga.
Jag och S2 åt frukost vid 10-tiden, före det så hade jag slängt ut mattor, gardiner ur vardagsrummet, tänkte städa. Efter frukosten så satte jag igång, det gick riktigt bra, var inte så dammigt som jag trodde att det skulle vara, putsade även fönstren, inte emellan, det såg så fint ut med att ha tagit ut och insidan så varför ska man anstränga sig i onödan, nä, då får mellandelen vänta till våren istället. Jag satte upp vita långgardiner med svarta blommor på, blommorna är bara svarta i strecken, de är inte ifyllda så det är ljust. Bytte mattor också, så nu är det höstfint därinne. Jag använde citronsåpa så det luktar jättegott.

Alldeles nyss har jag varit iväg med papper, plast och kartong och sen for jag på Coop och handlade, det var nästan inge folk alls där, det gick ganska fort att handla, köpte lite grejor till en soppa jag tänkte göra, det är Viktväktarnas soppa, den är jättegod, tänkte försöka äta den till lunch, den innehåller, krossade tomater, vitkål, morötter, paprika och sen vilka kryddor man själv känner för, sen kan man tillsätta makaroner, kyckling, korv, kött, potatis allt efter tycke och smak el vad man känner för just den dagen, det blir säkert bra. Jag har nämligen insett att nu måste något göras för magen tenderar att bli större och större här, det var ju meningen att jag skulle bli mindre.
Ska även bli bättre på att skriva upp vad jag äter, det är som att man skärper sig mer då, även om man inte räknar points el kalorier vill man inte skriva ner det onyttiga och då blir det att man försöker undvika det. Jag ska försöka hålla mig till ungefär vad VV angett att jag ska äta i points, ska inte vara helnoga med om det blir nån p för lite el för mycket, huvudsaken är väl att man försöker vara nånstans där mittemellan, jag tror det blir bäst så, det blir inte så mycket stress över det.
Har också tänkt lite på det här med motionen, jag är ju inte så glad i att motionera, men tänkte att om jag åtminstone 2 dagar/vecka gör nåt så är ju det bättre än inget alls, kanske en promenad en dag, crossen en annan el nåt annat så att jag inte gör samma sak varje gång, då tappar jag fokus och tycker bara att det är så trååååkigt.
Vad tror du B, ska vi ta och köpa oss ett gymkort igen? Kanske vi kan gymma 1 kväll i veckan?!

Nu ska jag gå och kolla maten, vi ska äta om en stund, det blir enkelt idag, jag har stekt fläskfile och nu är pommes frites i ugnen, till det blir det wokgrönsaker och kall bearnaisesås.

Ha en skön lördagkväll (och ät inte för mycket godis...)

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Godis är gott fast min mage blir också bara större och större!!!

2008-09-06 @ 15:55:49
URL: http://frunordling.blogg.se/
Postat av: Eija

Du kanske ska göra som jag: bli testpilot på tränasmart.nu

2008-09-06 @ 19:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0