Puh!

Det är jobbigt att vara sjuk. Imorse fick jag tag i läkarn som sa att jag skulle vila fingret, han sjukskrev mig veckan ut, han trodde att det var senskideinflammation jag fått (hade ju det i fjol i höger pekfinger), han skulle rådfråga reumatologen i Sunderbyn och så skulle jag ringa honom på teltiden på torsdag för att höra hur fortsättningen blir, ev skulle han remittera mig dit eftersom han själv kände sig lite osäker på att spruta i senskidor, så vi får väl se hur det blir. Kanske jag är bättre om några dagar, när jag fått vila ordentligt. (man kan väl i allafall få hoppas!)

Jag har även varit till arbetsterapeuten idag och fått en skena för att vilandet ska bli optimalt, så här ser den ut:


Kanske inte så snygg men fingret kanske mår bra i den.

Så här ser det ut när fingret är på plats:



Var en sväng förbi jobbet när jag varit hos arbetsterapin, var dit med sjukintyget och för att få surra lite med mina kära kollegor. Jag saknar er (men inte jobbet)! Jag skulle kanske kunna komma och vara lite sällskapsdam under rasterna?!

Nu ska jag gå och placera mitt finger i skenan en stund, sen är det väl dags för att laga lite mat, idag blir det fläskkorv, tror jag måste ta mig en frukt först för magen kurrar.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0