lördag och bakning på gång

Idag har jag sovit länge, sov ända till kl 10.00 imorse, men sen var jag så pigg att jag gjort massor. Slängde ut sängkläderna och tvättade flera maskiner. Bakade mjukkakor, som blev jättebra, nu måste jag försöka gömma dom i frysen så att dom inte är slut när julen kommer.
Sen bakade jag lussebullar, snurror med mandelmassa i, men dom blev som sten, jäste aldrig upp, dom såg verkligen inte roliga ut, först ikväll slog det mig att jag hade glömt det viktigaste, JÄSTEN!! Ja, herregud, inte konstigt om de var som stenar. Ha ha ha, så nu måste jag köpa mer saffran och göra om alltihop igen, fast med jäst förstås.

Just nu sitter jag och ser på Sing-a-long, i väntan på fortsättningen på Stjärnor på Is. Nu är reklamen slut, nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och kolla. Kanske sjunga en trudelutt.

Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0