aj aj

Har varit till läkarn idag, det blev en spruta och SATAN så ont det gjorde! Det gör fortfarande ont, men som det sägs: Ont ska med ont förgås! så jag har gott hopp om att det känns mycket bättre imorron. Kommér att vara hemma från jobbet imorrn och på fredag för att vila fingret ordentligt, vill ju att det ska bli bra. Sitter och skriver med bara en hand och jag kan lova att det är riktigt besvärligt.
Därför blir det inte så långt inlägg idag, tänker alldeles strax sluta, men ha en bra kväll alla!

Återkommer väl imorron istället, om det känns bättre förstås.

Tjing!

Här kommer en kul historia som jag fick av en kompis idag:

Under spartider inom hälsovården:

Telefonen ringde hos Petterssons.
-Marie Pettersson i telefon!
-Hej, jag ringer från hälsovårdscentralen. Din man Martin Pettersson var hos oss i går för att ta blodprover, eller hur?
-Ja, hur så?
-Vi har råkat ut för ett litet beklagligt arbetsolycka, vi hade också en annan Martin Petterson här igår som tog blodprover och av någon anledning var bådas personnummer oläsliga på provrören. Säkert något printerproblem.
-Kan ni ta nya tester då?
-Tyvärr, med anledning av de nya sparkraven inom den offentliga hälsovården får man ta omfattande blodbilder bara engång per person och kvartal.
-Jaså.....
-Så nu har jag dåliga nyheter att meddela. Antingen har er man HIV eller Alzheimers.
-Det kan inte vara sant. Vad ska jag göra nu?
-Vi rekommenderar att ni tar er man till stadens centrum och lämnar honom där. Hittar han hem själv, ha i så fall inte sex med honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0