Dagen efter

Idag är det dagen efter födelsedagen!
Mor och far kom igår vid 15-tiden, det blev palt till middag, underbart gott, vi åt så vi hamnade nästan i paltkoma. Fast jag och mamma tog oss i kragen och åkte iväg en sväng på Repa och Coop Bygg för att kolla lite, det blev inte så mycket handlat men trevligt att bara strosa runt och kolla lite.

Jag fick både lotter och pengar av mina föräldrar, av lotterna blev det en storvinst! 10 kr på en tian-lott!!!! Bytte mot en ny idag men det blev 0 den här gången, av pengarna inhandlade jag ett Pernilla Wiberg-smycke på Fritz Olsson, så här fint är det:


Vi har varit och gjort stan idag, vi började med Gallerian där jag då hittade halsbandet, min pappa fick sig ett par skor, sen gick vi vidare mot Dressman, där fick sig pappa 2 tröjor, jag köpte 3 tröjor till min gubbe och äldste sonen köpte sig 2 par jeans och 2 tröjor, allt var på halva priset så vi kom billigt undan, inte helt fel, vi känner oss i allafall väldigt nöjda.

Sen gick jag och mor vidare till Buketten där vi köpte lite blommor, mor handlade några penseer och lite perenner, jag köpte bara penseer, har precis planterat dom, så här fint blev det:


Tårtan jag bjöd på igår var denna:  Jag hade grädde, päron och choklad i den.

Måste bara berätta att min mor verkar ha slutat röka och jag är jättestolt över henne, hon säger själv att hon inte slutat utan bara har ett uppehåll, nå, mig spelar det ingen roll vad hon kallar det, det är jättebra ändå! Hon har rökt i 49 år så jag tycker det är strongt, dessutom har hon aldrig kunnat sluta tidigare trots en del halvhjärtade försök, hon verkar klara det mycket bättre den  här gången, har nu varit utan i 2 veckor. Jag hejar på henne, ja jag hejar på er alla som slutar för det är verkligen en bedrift, jag vet inte själv hur det är med rökning för det har jag aldrig börjat med, men jag kan tänka mig att det är ungefär lika med sockerberoende och det VET jag vad det är och hur svårt det är att bli av med. HEJA HEJA!!

Nu ska jag gå och vara trevlig med modern, men vi höres en annan gång.

Jo just det, middag idag! Det blir mammas potatisgratäng och fläskfile. Inte illa, inte illa!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Gud vad gott med potatisgrtäng. Det blir det för oss i morgon. Men i dag blirdet rester från igår kykling´file och pasta.

2008-05-10 @ 16:36:17
URL: http://frunordling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0