Cross

Ja, idag har jag kört på crossen, det var ju ett tag sen sist, men pga höften har jag inte velat köra, men den kändes bättre så jag tänkte att jag skulle testa 30 min, det blev bara 20 för höften började göra ont, gjorde trots det mina 120 situps, men vet inte om det var sån bra idé för nu känns det inte alls bra, jag hoppas det går att cykla till jobbet sen... Fan! Kan inte uttrycka det på nåt annat sätt.
Börjar jobba kl 11 idag, jobbar till 17.30, känns väl sådär.

Igår när jag kom hem från jobbet så bytte jag till bil och for iväg och handlade, ja ni vet, det gamla vanliga: mjölk, frukt, bröd mm mm tråkigt måsta-handlande, när jag kom hem så satte jag igång med maten, det blev potatismos och fläskkorv. Efter det blev det lite roligare för då bakade jag!! Det blev kanelkaka. Kom på nu att jag glömde fota den, synd, för annars hade ni fått se hur den ser ut också.
Så nu har jag bakat färdigt till mitt "kalas" på fredag, då har jag tårta (tårtbotten gör jag imorrn), kanelkaka och gaffelkakor, det får då fanimej räcka tycker jag.

Här kan ni få receptet:
Kanelkaka
2 ägg
4 dl socker
100 g smält smör el margarin
7 dl vetemjöl
4 tsk bakpulver
4 tsk vaniljsocker
2 dl mjölk

Glasyr:
200 g smält smör el margarin
2 dl socker
3 dl havregryn
4 tsk kanel

Gör kakan som en sockerkaka, bred ut i långpanna (den blir ganska tjock).
Smält smöret i en kastrull och tillsätt de övriga ingredienserna till glasyren, rör om tills allt har blandats, bred (häll) över den på kakan.
Grädda i 200 gr 15-20 min

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: ulrika

Du borde ha blivit konditor så gott som du bakar. Jag gjorde också potatismos men det blev ungsfalukorv till. Har just hämtat Oskar från skolan han ringde och sa att han har jätte ont i magen upptäckte att han var förstoppad så nu har han fått lite skit medel så det kanske släpper på en stund.

2008-05-07 @ 09:16:03
URL: http://frunordling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0