Snö, snö, snö

Jaha, så snöar det igen då! Fan, jag börjar bli allvarligt less på snö nu, vill ha sol och vackert väder!
Har nyss städat klart toaletterna, funderade på om jag skulle ta ner gardinerna i vardagsrummet och städa där, ställde mig i dörröppningen en stund och sen vände jag på klacken och sa NEJ, inte idag, en annan dag, kanske... Blev hängande här istället, känns riktigt bra.
Tvättmaskinen snurrar på här bredvid, minstingen sitter och ser på barn-Tv och tonårskillarna, ja ni förstår säkert vad dom gör... just det SOVER. Man undrar hur mycket sömn en tonåring egentligen behöver???
Gubben har åkt iväg tidigt imorse, hörde inte alls när han for, jag sov min törnrosasömn jag, vaknade 8.40, mojsade någr minuter och sen klev jag upp, började nästan på en gång med städningen, det är så skönt att få det bortgjort, då är ju hela dan fri sen, ja, i vanliga fall, men inte idag, det är ju SNÖ ute så det blir nog till att ta ett par spadtag, fast inte just nu, det bara vräker ner    

Så här ser förresten mina pellisar ut nu:

    

Kom precis på att jag ska nog ta och så lite fröer idag, det börjar vara hög tid för det, ska inte göra så många blommor, bara tagetes, 3 sorter, fingerborgsblomma, balsamin och ev nån mer.

Nu tror jag att jag ska hoppa in i duschen och sen göra lite frukost.

Ha en bra snöig söndag!
image327

Kommentarer
Postat av: milla

Oj vad det snöar hos dig. SÅ mycket har det inte snöat i gbg på säkert 3 år. Denna vintern har vi inte ens haft snö.

2008-03-09 @ 11:01:53
URL: http://millarocker.blogg.se
Postat av: Emma

Svara på dagens fråga under rubriken "Dagens I-landsproblem" är du snäll :)
emjas.blogg.se

2008-03-09 @ 11:04:47
URL: http://emjas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0