Borta bra

men hemma bäst, oj, vad det det ordspråket stämmer!

Har haft det ganska så bra, vi var en sväng med skotern och pimplade på måndagen (annandag påsk) och jag fick första fisken! Tyvärr var det slut sen men min far fick sen 3 st på raken så han vann den rackarn!
Man kanske är lite klen för på tisdagkväll började jag känna mig lite hängig och på onsdagen så var jag förkyld, är inte helt återställd ännu, hör väldigt dåligt (sämre än vanligt ha ha ha), är täppt i näsan, men jag känner mig inte hängig i allafall, jag låg på soffan hos mamma och pappa både onsdag och torsdag. Det blev lite dåligt med motionen, prommade i allafall 2 dagar ca 40 min, men utan stavar.

LIte bilder!

Här är vi på väg, lite blandad väderkompott:
       

Mellan Harads och Vuollerim var det rena isgatan: 

Här är lite bilder från byn:

Den fina kyrkan:   som står vackert vid:     Också vid kyrktjärn: 

Nu till fisket:

Härligt var det:   Min fisk (som smakade förträffligt!): 

Lillgossen kämpade tappert:   Mellansonen var inte sämre han: 

Här är pappas fiskar:   Lite fikapaus:   
Renarna gillade inte att vi kom dundrande:  Vy över sjön: 

När vi körde över Porsi Kraftstation får man en fin bild på bron som kallas Porsibron:

Det var allt för nu, over and out!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Välkommen hem!! jag var med förkyld i veckan tisda och onsdag var jag riktigt risig och ingen röst. Är fortfarande förkyld men inte hängig
ialla fall. du verkar ha haft det härligt hos Mamma och pappa.

2008-03-29 @ 12:51:47
URL: http://frunordling.blogg.se
Postat av: Eija

Välkommen hem till värmen och det fina vädret :)

2008-03-29 @ 16:46:42
Postat av: Jessica

Hej där... äntligen går det ju att blogga så en del har man att skriva när man kommer hem i em.. Skönt att se att ni haft fint väder och att du kryat på dig iaf.

Tjingeling

2008-04-01 @ 11:08:26
URL: http://jezze.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0