Ny dag

och en solig och fin dag verkar det bli!!
Jag jobbar ett halvsent pass idag, 11-17.30. Ganska skönt med sovmorgon fast jag hade hellre börjat tidigare, men det är sista sena passet för den här veckan, imorron börjar jag redan kl 7 och på tors kl 8.

Jag klev upp kl 7 i morse för då var tvättmaskinen klar, körde torktumlaren och vek ihop kl 8 när det var torrt, sen vek jag ihop lite örngott som hängt på tork, har vattnat lite uteblommor och fixat och donat lite i köket.
Nog är det konstigt att trots att det regnar så är blommorna inte blöta, det är som att det studsar iväg från jorden direkt.

Jag hade lite huvudvärk igårkväll och det sitter fortfarande i, det är inte dunkande utan mer som att det håller på att bli huvudvärk, det är lite svårt att förklara, jag har tagit tablett på morgonen men den verkar inte hjälpa, bara det inte blir värre när jag ska jobba.
Jag hade elev igår och hon är jätteduktig, hon jobbade sommaren 2006 så hon behöver bara lite uppfräschning, hon ska sitta med mig även idag, hon började svara själv på några samtal redan igår så jag tror att hon ska få ta lite mer samtal själv idag, hon verkar vilja sitta själv redan imorron så då är det ju bra att hon får ta så mycket som möjligt idag.

Nu är det snart dags att börja göra sig i ordning för att fara iväg, tack och lov så kan jag cykla idag! Det känns alltid lika konstigt när man måste ta bilen, fast det var ganska bra att ha den igår, jag for in på Hjärtat när jag slutade jobba för att handla varmkorv, blev över 600 kr fattigare, inte blev det bara korv inte!! Nä, nog är det konstigt att man alltid hittar en massa annat också :) Jag köpte även mjölk och så hittade jag ju billig fläskfile som jag köpte, en flinta slank ner också och så bröd.
Imorron tänkte jag åka iväg och införskaffa det vi ska ha med oss i husvagnen och det var inte lite det heller, en massa behövs! Fast det är ju tur att vi inte ska ut i skogen utan om vi behöver handla så finns affärer lite överallt.

Nä, nu jäklar ska jag böra göra mig i ordning istället för att sitta här.
Ha det så bra och Tjing!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

sorry at jag svek dig i dag men det kanske var lungt och skönt på jobbet när jag var hemma.

2008-06-17 @ 11:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0